Monday, October 10, 2011

Risotto con piselli

risotto-con-piselli
A porcinis-szalámis rizottó után
egy húsmentes változatot készítettem,
frissen fejtett zöldborsóból.

Hozzávalók: 3-4 marék frissen fejtett zöldborsó, 100 g Arborio rizs, 1 nagy fej öröshagyma, 2 ek. olívaolaj, negyed zöldségkocka, 1 tk. Vega-Mix, 40 ml száraz fehérbor, só, frissen őrölt bors, 1-2 csipet kurkuma (vagy fél csipet sáfrány), szárított oregánó, petrezselyemzöld, 3 ek. frissen reszelt parmezán, kis kocka vaj.

A kifejtett borsót 3 dl vízben fel tettem főni. Miután felforrt, mérsékeltem alatta a tüzet, hozzáadtam a negyed leveskockát és az 1 tk. Vega-Mix-szet, majd fedő alatt, finoman gyöngyözve készre, de még roppanósra főztem.

Az olívaolajon üvegesre pároltam a nagy fej finomra aprított vöröshagymát. Hagytam egy kicsit barnulni, épp csak világosra, majd hozzáadtam a rizst. Alaposan átkavartam, hogy a szemeket bevonja a hagymás olaj, majd felöntöttem a borral. Miután elfőtt a bor, a borsóléből adtam hozzá egy fél merőkanállal. Amikor felszívta a rizs, újabb fél merőkanálnyi levet adtam hozzá. Folyamatosan kavargatva főztem, mindig pótolva a borsólevet. A vége felé hozzáadtam a borsót is, enyhén sóztam, borsoztam, majd meghintettem őrölt kurkumával és kevés szárított oregánóval meg petrezselyemzölddel. 20-25 perc után lehúztam a tűzől, belekevertem a vajat és a frissen reszelt parmezánt (Parmigiano-Reggiano), és fedő alatt 5-7 percet pihentettem tálalás előtt.

9 comments:

Tiffanylda said...

Hmmm..., elküldhetnéd ezt az adagot fénypostán!:))) Nagyon klassz!

Erika said...

Gusztusos! en is a heten keszulok risotto-t kesziteni, eloszor! Ezt ugye nagyon konnyu elrontani?:)

Anazar said...

Tiffanylda, nyissd az ablakot!! :-))

Erika, én is évekig tartottam tőle, mint ahogy a francia hagymalevestől is, de vágj bele bátran, mert semmi ördöngősség nincs benne. A titka az alapanyagokban rejlik, na meg a fakanalas technikában, vagyis a folyamatos kevergetésben ;-)

trollanyu said...

Irtó guszta lett:) A rizottót nagyon szeretjük mi is. Én sem tudtam sokáig, hogy hogyan kell készíteni, de nem nagy ördöngősség:)

Kati said...

Ínycsiklandó, de nagyon.

Planet Susannia said...

Mi ez a Vega Mix, amit folyton folyvást emlegetsz?

Anazar said...

Trollanyu, köszönöm. Csak rá ne unjunk a kavargatásra, arra hogy folyton felette kell állni ;-)))

Kati, köszönöm.

Planet Susannia, a Vega-Mix egy só és ízfokozók nélküli, szárított zöldségekből álló fűszerkeverék, ételízesítő a Vegabond-tól (Biopont). Bioboltokban vettem még annak idején, ma már az is lehet, hogy szélesebb körben is kapható. Nem szeretem a Vegetát, a zöldségkocka ízét sem kedvelem, de már a Vega-Mix-ből sem 1 ek.-lal használok, hanem csak 1 tk.-val. Belinkeltem a posztba, ott olvashatók az összetevők.

Vicuska said...

Klasszikus, és finom is!!!

Anazar said...

Vicuska, köszönöm.