Friday, October 07, 2011

Céklás rakott krumpli (vega)

layered-potato-beetroot-casserole
A klasszikus krumpli-tojás (vega) rakott krumplit
tettem most szezonálissá az imádott (friss) céklával.

Hozzávalók: 4 nagyobb burgonya, 6 db tojás, 3-4 közepes fej cékla, 4 dl tejföl, kevés só, bors, 2 tk. Vega-Mix, csipet pirospaprika, kis kocka vaj.

A krumplit, tojást meg céklát külön-külön, héjában megfőztem, leszűrtem, majd amikor kihűlt, meghámoztam és felkarikáztam.

A tűzálló tál alját kikentem vajjal. Leraktam a krumpli felét, beborítottam tojással, enyhén sóztam, borsoztam és meghintettem 1 tk. Vega-Mix-szel. Ráraktam a céklát és beborítottam a maradék krumplival. Enyhén sóztam, borsoztam, meghintettem Vega-Mix-szel és pirospaprikával, végül tejföllel takartam be, és 180 °C-on aranybarnára sütöttem.

layered-potato-casserole-with-beetroot
Tipp: Rakott cukkini, Rakott lazac, Rakott csirke

11 comments:

Tiffanylda said...

Igen, nem nehéz észrevenni, hogy imádod a céklát!:))) Finom és egészséges, igazad van! A múltkor kipróbáltam a zöldjét is a salátában és valóban jó! Sosem hittem volna!:)
A rakott krumpli, sajnos, nálunk kolbász nélkül "nagyon snassz"...:( De van egy érzésem, hogy rá fogunk szokni, pontosabban a kevesebb hússal készült reciket fogom favorizálni,a változatosság, egészség és nem utolsó sorban az árak miatt is!... Köszönöm!:)

Petra said...

Eszembe nem jutna magamtól ilyen recept! De tetszik, nagyon is! :)))

trollanyu said...

Nagyon változatosan használod fel a céklát, ez a recept is isteni:) Hús nélkül sajnos nálunk nagy morgás van, de azért néha be lehet dobni:)

Anazar said...

Tiffanylda, hát igen, cékla forever!! Bele tudnék fulladni ;-)) Majd számolj be, hagyta-e a család rávenni magát egy céklás váltzatra, még ha kolbásszal is.

Petra, a kedvencemet mindenbe el tudom képzelni. Örülök, hogy tetszik.

Trollanyu, köszönöm. Becsempészheted akár a hús közé is a céklakarikákat, azt nem mondom, hogy nem fogják észrevenni, de háha ;-)))

Kati said...

Csodás lett a céklától a színe, sajna a cékla eddig nálunk eddig csak savanyúságként és borcs levesbe ismerős.

wanna said...

Tényleg csodás dolog ez a cékla, hússal vagy anélkül, finom, egészséges, főve vagy nyersen, szép színe pedig mindent ételt "feldob".

Anazar said...

Kati, köszönöm. Savanyítva is jó, de borscs-nak még jobb!! Mint a családot ellátó élelemfelelős, trükközd be a repertoárba ;-))

Wanna, elsőszámú kedvenc! Kiütötte a fokhagymát a nyeregből :-D

martinelli said...

Kérlek nézz be hozzám, díjat szeretnék átadni neked!

http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/10/dijat-kaptam.html

Anazar said...

Martinelli, nagyon szépen köszönöm a díjat!

Vicuska said...

Én is imádom a céklát, ha lehet ilyen heves érzelmekről beszélni egy zöldségféle irányába, de vállalom :) Ötletes, beiktatom a repertoárba!

Anazar said...

Vicuska, a céklát csak imádni lehet!! Örülök, hogy tetszik a recept és várom az interpretációt ;-)