Monday, October 03, 2011

Pineapple Polenta Cake (Ananászos kukoricatorta)

pineapple-polenta-cake-slice
A Queen of Tarts tegnap kóstolt új Pineapple and Polenta Cake-jét (ananász és kukoricadara torta) készítettem el, ebből a receptből kiindulva. Az eredménnyel nagyon is elégedett vagyok. Langyosan ettük, tejszínhab nélkül, mert nem kívánt társaságot.

Hozzávalók:
1/2 csésze liszt (70 g)
2/3 csésze kukoricadara (120 g)
1 tk. sütőpor, csipet só
3 db tojás
2 ek. finomítatlan cukor (35 g)
1 ek. nyírfacukor (18 g)
180 g vaj
1/3 csésze aprított ananász (opció)
2 + 4 ek. ananászlé
2 tk. finomítatlan cukor
8 karika ananász
9 szem hámozott, egész mandula


A liszthez kevertem a sütőport, majd a kukoricadarát, a cukrot, a Xylitol-t, és a csipet sót. Elkevertem és belemorzsoltam a vajat. Hozzáadtam 2 ek. ananászlevet, majd egyesével a tojásokat. Kikevertem, és 5 percet pihentettem.

Ezalatt egy (18 cm Ø) csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral és elkezdtem lerakni a konzerv-ananászkarikákat (pineapple 60%, pineapple juice 39%, Citric Acid). Ahol fedték egymást, ott az alsót kivágtam (az utolsót ugyan egészben hagytam, de legközelebb oda kettőt teszek, így lesz 8). A hézagokba egy-egy szem hámozott, nyers mandulát tettem.

A 2 tk. finomítatlan cukrot (organic unrefined cane caster sugar) egy nyeles serpenyőben megolvasztottam, majd amikor világosra barnult, hozzáadtam a 4 ek. ananászlavet, átforraltam. Még melegen a lerakott ananászrétegre öntöttem.

A tésztát átkevertem és az ananászra kanalaztam, elsimítottam. 180 °C-ra előmelegített sütőbe tettem és 45 percet sütöttem (ha nagyon barnulna a teteje, sütőpapírral le lehet takarni). Hagytam a formában kissé kihűlni, majd lecsatoltam az oldalát és rácsra fordítottam, majd óvatosan levettem a sütőpapít. További 4-5 percet pihentettem, még langyosan szeleteltem.

pineapple-polenta-cake-sliced
pineapple-polenta-cake
pineapple-polenta-cake-uncut

6 comments:

trollanyu said...

Nagyon jól néz ki:) Polentás sütit már én is készítettem, de nem ananásszal, tuti lehet az íze.

Kati said...

Na ezt én is kipróbálom, nagyon jól hangzik.

Csilla said...

Ez nagyon guszta, és nagyon finom lehet, sajnos csak egyedül enném az ananász miatt nálunk, így most maradok szemlélője ennek a szépségnek. :)))

Anazar said...

Trollanyu, köszönöm. Remek lett ananásszal, csak ajánlani tudom ;-)

Kati, örülök, majd számolj be :-)

Csilla, köszönöm. Hátha megkedvelnék ezzel/ezen az ananászt :-O))

marisz57 said...

Én a magyar málé receptjét keresem, de minden kukorica lisztből vagy darából sütött sütit elolvasok.
Ez is finom lehet. Megkérdezném: milyen a finomítatlan cukor?

Anazar said...

Marisz, zsámiska receptem is van, sós is, édes is ;-)

Az asztali cukor, a szép fehér kristályos anyag, finomított termék (kristálycukor, kockacukor, porcukor), a cukorrépa levéből nyerik.
A nyers nádcukor viszont finomítatlan termék, nem kergetik annyi kémiai 'tisztításon' keresztül.
Barna cukor = fehér finomított cukor + melasz, míg a nyers nádcukor eredeti melasztartalommal bír (extra aroma, eredeti szín).