Monday, October 17, 2011

Sült csirkecombok (chilis-gyömbéres-fokhagymás)

roasted-chicken-drumstick-with-salad
Chilis-gyömbéres-fokhagymás pácban ropogósra sült,
omlós csirkecombok fokhagymás paradicsomsalátával

Nincs is jobb egy-egy illatos csirkecombnál, amikor odakint egyre csak hűl a levegő, bent világít a sütő fénye, illatozik a tartalma. Most, hogy már az ősz erősen kopogtat, jól esik gyakrabban bekapcsolni a sütőt, hogy a finom fogásokon túl egy kis extra komfortot is adjon. Pácolt, organic csirkecombokat toltam a sütőbe.

A páchoz: 2 nagy gerezd fokhagyma, diónyi friss gyömbér, fél szárított chili paprika, fél lime, 1 tk. angol mustár, 1 tk. paradicsompüré, 1-2 ek. olívaolaj, nagy szemű só.

A megtisztított gyömbért és fokhagymát lereszeltem, ráfacsartam a lime levét, hozzáadtam a mustárt és a paradicsompürét, végül a felaprított chilit és az olívaolajat. A páccal átkentem a csirkecombokat és fél órára, negyvenöt perce visszatettem a hűtőszekrénybe pihenni.

marinated-leg-of-chicken
A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra. A combokat tűzálló tálba sorakoztattam, fél-egy dl vizet öntöttem alá, vékonyan megszórtam sóval, sütőpapírral lazán letakartam, majd betoltam sütőbe.

Másfél-két óra után levettem a sütőpapírt és negyed órát pirítottam, majd megfordítottam a combokat és a másik oldalukat is átpirítottam.

Közben elkészítettem a salátát. Három-négy paradicsomot feldaraboltam, megcsorgattam kevés olívaolajjal, és meghintettem 2 gerezd fokhagyma vékony szeleteivel.

roasted-leg-of-chicken-with-tomato-salad
Tipp: Káposztaágyon sült csirkecombok, Mustáros csirkecombok, Gyömbéres-mézes csirkecombok, Csirkepaprikás grecskával

7 comments:

Éva said...

Nagyon guszta ! Finom tud lenni az ilyen pácolt husi, különösen hogy még csípős is !:))

Tiffanylda said...

Hmmmm... Mentettem!:) Lecsapok mindenhol ezekre a gyors és fincsi combokra!:D

Hobbychef said...

Nagyon guszta!

trollanyu said...

Imádni való:) A friss gyömbér illatát nagyon szeretem, na meg a chili és a fokhagyma:)Szuper recept.

Kati said...

A gyömbért még sosem próbáltam, de ide érzem a combok illatát.:)

Roza said...

Nagyon jól hangzik!:) És csodás!:) Ezt is el kell készítenem...:)

Anazar said...

Éva, köszönöm. Igazán jót tett neki a szárított chili ;-)

Tiffanylda, gyorsnak épp nem gyors, de nagyon finom, csak ki kell várni, amíg megsül ;-))

Hobbychef, köszönöm.

Trollanyu, ó, remek hármas, köszönöm!

Kati, próbáld ki nyugodtan, csodákat tesz a hússal :-))

Roza, köszönöm. Majd számolj be :-)