Wednesday, October 05, 2011

Rozmaringos tepsis burgonya

rosemary-baked-potato
Aranysárgára, ropogósra sült burgonya,
héjában, rozmaringgal, sütőben sütve

A krumplikat (kisebb tojásnyi méretűeket) megmostam, majd kefével alaposan átdörzsöltem. Átmostam, lecsepegtettem.

Egy tálba öntöttem 1-2 ek. olívaolajat. A krumplikat félbevágtam (a nagyobbakat negyedeltem), majd az olívaolajba forgattam.

Egy lapos tepsit sütőpapírral borítottam, erre tettem az olívaolajban megforgatott krumplifeleket. Meghintettem kevés szárított rozmaringgal és nagy szemű sóval, végűl friss rozmaringágakat tettem rá.

190 °C-ra előmelegített sütőbe tettem és aranysárgára sütöttem (15-20 perc). Kívül ropogós belül parázs krumplit kaptam. Majonézzel kínáltam.

baked-potato-with-rosemary
Tipp: Tepsis édesburgonya

7 comments:

trollanyu said...

Ez nagyon finom!!! Isteni, bármikor meg tudnám enni, nálunk gyakori köret, de nekem magában is jöhet:)

Tiffanylda said...

Végig néztem, miről maradtam le pár nap alatt, hááát mindent megennék!!!:DDD Irtó jól néznek ki, ráadásul fogyózok...:((( Gratula!

Kati said...

Ilyesmit én is szoktam készíteni, csak rozmaring nélkül, de jövőre én is megpróbálok rozmaringot nevelni. Vettem üzletben, de csak őröltet kaptam. Lehet kipróbálom azzal.

Gizi said...

Nagyon finom!!! Én is sokszor sütöm meg így a krumplit, csak a fűszerezést változtatom. Nagyon guszta!!:)

Anazar said...

Trollanyu, az éven hanyagoltuk a krumplit, de ez most igen jól esett!!

Tiffanylda, köszönöm ;-))

Kati, őrölttel is ki lehet próbálni!

Gizi, köszönöm. Igen, a krumplihoz sokféle fűszer(keverék) illik, váltogatva nem lehet unalmas :-)

Petra said...

Nagyon szeretjük! Gyakran a húsok mellé is bekészítek krumplit, zöldségeket (répát, brokkolit) hagymát és rozmaringot. Szuper a végeredmény. Az illat meg leírhatatlan. :)))

Anazar said...

Petra, ó, igen, az illata mesés!!