Thursday, August 01, 2013

Lunchbox - Brokkolis háromrizs

three_rice_broccoli
Háromféle rizs mandulával, tökmaggal, áfonyával

Kell hozzá:
rizs, háromféle (barna, vörös, vad)
brokkoli
lilahagyma
zöldhagyma (salad onion)
tökmag
mandulaforgács
aszalt áfonya
olívaolaj


A rizst (olasz hosszú szemű barna, francia 'Camargue' vörös és kanadai vadrizs) oda tettem főni (1 csésze rizs - 2 1/4 csésze víz arány, ez 2-3 éhes főre bőven elegendő), miután felforrt, fedőt tettem rá és alacsony lángon bő 45 percig főztem, majd lehúztam a tűzről és negyed órát fedő alatt pihentettem, végül villával átlazítottam.

A brokkolit apróbb rózsáira szedtem, és két percre forrásban lévő vízbe dobtam. Hideg vízbe kiszedtem, leszűzrem, lecsepegtettem.

Egy kisebb fej lilhagymát apróra felkockáztam, és a rizshez kevertem. Adtam hozzá két szál felkarikázott újhagymát. Vékonyan megcsorgattam olívaolajjal, átforgattam. Meghintettem tökmaggal, mandulaforgáccsal és aszalt áfonyával, amit előtte leforráztam, lecsepegtettem. Végül belekevertem a szép zöld, ropogós brokkolit. Óvatosan átforgattam, és irány az ételhordó meg a hűtőszekrény. Jó étvágyat!

Lunchbox HÉTFŐ - Fetás-mazsolás couscous
Lunchbox KEDD - Spenótos-lencsés burgonya
Lunchbox SZERDA - Nyáresti hajdina

2 comments:

trollanyu said...

Nagyon klassz és egészséges ebédeket csomagolsz, mindegyiket szívesen vinném magammal:)

Hankka said...

Csatlakozok Trollanyuhoz, bármelyiket elfogadnám én is ebédre! :)