Tuesday, July 30, 2013

Lunchbox - Spenótos-lencsés burgonya

potato_salad_with_spinach_and_lentil
Keserédes trió - burgonya spenóttal, lencsével

Kell hozzá:
burgonya
spenót
lencse (Le Puy green lentil)
hagyma (shallot)
fokhagyma
zöldhagyma
olívaolaj
só, bors (opcionális)
szezámmag


A burgonyát meghámoztam, felkockáztam, enyhén sós vízben megfőztem, leszűrtem, lecsepegtettem (lehet ez vacsorából félretett pár szem párolt krumpli), és egy nagy tálba tettem. Vékonyan megcsorgattam olívaolajjal.

A lencsét megfőztem (a főzővízbe tettem egy gerezd fokgagymát és egy babérlevelet), leszűrtem, lecsepegtettem. A friss spenótot hideg vízben átmostam, finoman kinyomkodtam, lábasba raktam, rátettem a fedőt és 3-4 perc alatt puhára pároltam (nem kell alá víz, mert a levelek között épp elég víz maradt ahoz, hogy a fedővel letakart spenót megpárolódjon). A lencse és a spenót is lehet vacsorából félretett, így nem kell extra időt főzéssel tölteni.

A burgonyához kevertem a felkrikázott shallot hagymát, a zöldhagymát és egy kisebb fej véknyra felszeletelt fokhagymát. Hozzáadtam a lencsét, majd a spenótot, meghintettem szezámmaggal (sóval, borssal is akár), finoman átforgattam, és mehetett is az ételhordóban a hűtőszekrénybe (ha meg tudjuk állni, hogy ne együnk bele). Jó étvágyat!

Lunchbox HÉTFŐ - Fetás-mazsolás couscous

1 comment:

Daisy said...

Egy kis savanyú valamit nem is tettél bele, mint a salátákba szoktak?
Szeretem az ilyen a zöldséges egytálakat, én is szoktam, de a fiúknak hús is kell mellé.