Monday, July 29, 2013

Lunchbox - Fetás-mazsolás couscous

couscous_salad_with_feta_cheese
Sós-édes páros - couscous fetával, mazsolával

Lunchbox (ételhordó) néven sorozatot indítok, egyszerű saláta ötletekkel, amik könnyen, gyorsan, előző este elkészíthetők, hűtőben pihentetve, 'érlelve' pedig másnap remek házon kívüli ebédül szolgálnak.

Egészen biztosan a legtöbbünkkel megesett már, hogy ötlete sem volt mit enne másnap ebédre, mit készítsen, mivel lakna jól, mi lenne tápláló, mi lenne praktikus. Este rendszerint túl fáradtak vagyunk a másnapra gondolni. Nincs is annál egyszerűbb, mint leemelni a supermarket kész salátái közül egyet. Saláta, egyenlő egészséges, gondolnánk. Még ha nincs is benne 'csúnya' hozzávaló, sóból egészen biztos találunk bőséggel. Az öntetben pedig lehet cukor, ó, igen. Egyik SEM a barátunk!! Mértékkel, mondhatnánk, de kicsi itt, kicsi ott, és a nap végére észrevétlenül lépjük át az ajánlott napi határt, ki tudja hányszorosát. A már-már maró mennyiségű ecetről nem is beszélve. A frissesség is kérdéses. A tápanyag-tartalom pedig akár meg is kérdőjelezhető. A fő probléma mégis a só és a cukor.

Tíz napon át, két egész heti vega/vegán ebéd-ötlettel jövök majd, ami garantáltan (hidegen is!) finom és tápláló. Este összeállítjuk, másnap élvezettel elfogyasztjuk. Az első ilyen saláta a fetás-mazsolás couscous, ahol a sós fetát az édes mazsola hívja táncra.

Kell hozzá:
couscous
feta sajt
zöldborsó
mazsola
zöldhagyma
olívaolaj

Negyed csésze couscous-t leforráztam fél csésze frissen forrt vízzel. Fedővel letakartam és alacsony lángon 3-5 percet 'gőzöltem'. Lehúztam a tűzről és negyed órát fedő alatt pihentettem. Villával átlazítottam, megcsorgattam kevés olívaolajjal (a couscous még langyos volt). Adtam hozzá felkockázott feta sajtot, zöldborsót (ez lehet a vacsorából félretett fél csészényi borsó; szezonja van), két szál felkarikázott zöldhagymát és egy kis marék (vízben 5-10 percig áztatott, átöblített, lecsepegtetett) mazsola. A hozzávalókat óvatosan átforgattam és már mehetett is a hűtőszekrénybe pihenni. Jó étvágyat!

Tipp: Sózni nem szükséges, a feta sajt kellően ízesíti a salátánkat. A mazsola legyen természetes, hozzáadott olaj, cukor és tartósító mentes (Vostizza Currants pl., apró görög mazsola). Attól függően, hogy mennyire pergősre vagy nedvesre szeretnénk a salátát, az olívaolaj mennyiségével szabályozhatjuk. Reggel, munkába indulás előtt keverhetünk hozzá frissen felkockázott uborkát (nem szeretem, ha az uborka egy éjszakát áll, veszít a ropogósságából) vagy friss petrezselyemzöldet.

3 comments:

teller-cake said...

Én is szeretném táncra hívni ezt a kombinációt...:)

Erika said...

Guszta! Én is szoktam hasonlót, de egy kicsit meg kell erőltetni magam a mazsolához. Kíváncsian várom a lunchbox további szereplőit is!

Hankka said...

Nagyon jó ötlet, sokszor tényleg nem tudom, mit is kellene ebédelni! :) Az első ajánlásodat pedig biztosan elkészítem, nemrég ismerkedtünk meg a kuszkusszal, és szeretjük! :) Így is! :)