Wednesday, July 31, 2013

Lunchbox - Nyáresti hajdina

Kertész kedvence - sárgarépa, karfiol, zöldborsó, póréhagyma

Kell hozzá:
hajdina (a.k.a. grecska)
sárgarépa
karfiol
zöldborsó
póréhagyma
zöldhagyma
napraforgómag
lenmag
olívaolaj

A hajdinát átmostam és alaposan lecsepegtettem, szinte szárazra. Egy kisebb nyeles lábast felhevítettem, tettem bele 1 ek. kókuszolajat, majd hozzáadtam a hajdinát és lassú tűzön 5-7 percig pirítottam. Már amikor kellemes illatot kezdett árasztani, felöntöttem frissen forral vízzel, hogy egy jó ujjnyira ellepje. Rátettem egy fedőt, öt percig finoman (épp csak) gyöngyöztettem, majd lehúztam a tűzről és negyed órát pihentettem (fedő alatt), végül villával átlazítottam.

A sárgarépát megpucoltam, felkarikáztam és 3-4 percre forrásban lévő vízbe dobtam, majd leszűrtem, lecsepegtettem. A karfiolt apró rózsáira szedtem, 3-4 percre ezt is forrásban lévő vízbe dobtam, és leszűrtem, lecsepegtettem. A zöldborsót kifejtettem, 2-3 percre forrásban lévő vízbe dobtam, leszűrtem meg lecsepegtettem.

A hajdinát egy nagy tálba tettem, hozzáadtam a felkarikázott póréhagymát és a zöldhagymát, majd a még ropogós 'főtt' zöldségeket. Egész vékonyan csorgattam csak meg olívaolajjal. Meghintettem lenmaggal meg napraforgómaggal, egy-két csipet sóval. Óvatosan átforgattam, és már mehetett is a hűtőszekrénybe a piros kis ételhordóban. Jó étvágyat!

Lunchbox HÉTFŐ - Fetás-mazsolás couscous
Lunchbox KEDD - Spenótos-lencsés burgonya

1 comment:

Hankka said...

Jaj de finom lehet a sok friss zöldségfélével, nagyon guszta a képen! :)