Friday, March 14, 2014

Bab, rizs, káposzta

bean_and_rice
Törvepaszuly, paradicsomos savanyú káposztával, rizzsel

Az éjszakára beáztatott babot alaposan átmostam, friss vízben fel tettem főni, miután felforrt, lehaboztam és felfűszereztem: 3-4 gerezd fokhagyma (egészben), 1 nagy fej vöröshagyma (egészben), 1-2 babérlevél, 2 db zellerszár (ketté törve), 1 db póréhagyma (félbe vágva). Fedővel félig letakartam és puhára főztem. Hagytam a levében langyosra hűlni. Kivettem a hagymát, babérlevelet, zellerszárat és póréhagymát, leszűrtem (a főzőlevet megtartottam), majd megtörtem. Egy kevés főzőlével higítottam.

A paradicsomos savanyú káposztához egy nagy fej vöröshagymát vékonyra felszeleteltem, kevés olívaolajon világosra pirítottam, hozzáadtam 2 gerezd lereszelt fokhagymát, majd rádobtam a kinyomkodott, felvagdosott savanyú káposztát. Pár percig pirítottam, majd felöntöttem egy kevéske vízzel, és fedő alatt 5-7 percet pároltam. Miután elfőtt a víz, felöntöttem sűrű paradicsomlével. Kevés őrölt fűszerköménnyel fűszereztem, és fedő alatt negyed órát pároltam. Jó étvágyat!

No comments: