Thursday, May 21, 2009

Fetás-cukkinis Lasagna

Hozzavalok:
15 db lasagna lap
280 g tejfol
2 db kozepes cukkini
1 nagyobb fej hagyma
olivaolaj
reszelt sajt


A lasagna lapokat (lasagne t.sz.-ban) harom percre forrasban levo vizbe dobom (a vizet soztam es 1 ev. olivaolajat tettem bele), majd lehuzom a tuzrol es tovabbi ket percet pihentetem, azutan leszurom, hideg vizzel atoblitem es megcsorgatom olivaolajjal (ez megakadalyozza, hogy osszetapadjon, amig dolgozok vele).

Egy tuzallo tal aljara keves olivaolajat csorgatok, lerakok egy reteg tesztat, megkenem tejfollel, beteritem vekonyra szeletelt cukkinival, megszorom morzsolt fetaval, majd nagyon vekonyra szeletelt hagymakarikakkal (nem sozom, mert a feta sossaga elegendo). A retegezest me'g ketszer megismetlem, a tetejet tesztaval boritom (ha maradt me'g tejfol, azzal is megkenem, ha nem maradt, keves olivaolajat csorgatok ra) es boven megszorom reszelt sajjtal. 180 °C-ra elomelegitett sutoben aranysargara sutom.

Tipp: a francia, 100% juh tejes Salakis fetat hasznaltam, nem tul szaraz, kelloen sos, savanykas, remekul morzsolodik, pompas izu.
A cukkini akar spenottal, spargaval is helyettesitheto.

2 comments:

Wise Lady said...

Ez nagyon finom lehet. Tetszik.

Anazar said...

Koszonom! Frissito, konnyu, nyari vacsora ;-)