Friday, April 30, 2010

Pickled gherkin and dill turkey ragout with butter quinoa

Ennek a ragunak a lassan, sokáig főzött alap (mint minden ragunak) és a végén hozzáadott nagy csokor, friss petrezselyemzöld és kapor a lelke, pokoli ragu névre hallgat. Az eredetét nem ismerem, honnan-kitől-mikor vagy hogy miért ez a neve, hiszen nem is csípős vagy ehetetlenül fűszeres. Én úgy mondanám, pikáns. Anyám készítette gyerekkoromban, sertéslapockából.

Csemegeuborkás-kapros pulykaragu vajas quinoával

Egy nagy fej vékonyra szeletelt vöröshagymát (ez lesz a ragu sűrű alapja) kevés olívaolajon megpirítottam, majd hozzáadtam a felkockázott pulykamellet (200 g), megszórtam frissen őrölt borssal és kipirítottam.

Lehúztam a tűzről, pirospaprikával, őrölt fűszerköménnyel, kevés zsályáva és szárított kaporral ízesítettem. Belemorzsoltam egy zöldségkockát. Végül hozzáadtam 2 nagy gerezd áttört fokhagymát, 1 ek. paradicsompürét és 2-3 babérlevelet. Felöntöttem kevés vízzel és átforraltam. Majd fedő alatt, lassú(!!) tűzön, időnként meg-megkevergetve, kevés vizet pótolva másfél-két órát főztem (épp csak mocorgott a leve). Negyed órával a felkockázott uborkát is hozzáadtam.

Három deci krémes tejölt elkevertem 1 ek. liszttel. Finomra aprítottam a nagy csokor, friss petrezselyemzöldet és nagy csokor kaprot, majd a raguhoz adtam, végül behabartam. Felrottyant. Elkészült.

A quinoát alaposan, több vízből átmostam, kevés vízzel fel tettem főni. Miután felforrt, a legkisebb hőfokon, fedő alatt főztem, pároltam. Amikor elkészült, egy nagy kocka vajat tettem a tetejére és hagytam fedő alatt pihenni. Tálalás előtt átkavartam.

Tipp: Pokoli ragu

No comments: