Friday, July 22, 2011

Sült csirkeszárnyak

roasted-chicken-wings
Fűszeres joghurtban pácolt csirkeszárnyak
sült édesburgonyával és mézes-fokhagymás paradicsommal.

A szárnyakat átmostam. A páchoz összekevertem 1 ek. angol mustárt (Colman's), 1 ek. frissen facsart citromlevet, 1 ek. olívaolajat, 1 kk. őrölt pirospaprikát és egy csipet fahéjat, majd hozzáadtam 3 ek. natúr joghurtot. A szárnyakat a tenyeremben tartva 1-1 tk. joghurtos páct tettem mindkét oldalukra, tálba sorakoztattam őket, feledtem és 6-8 órára hűtőbe tettem.

Egy tűzálló kerámia tál aljára kevés vizet öntöttem, leraktam a szárnyakat és meghintettem nagy szemű sóval. Sütőpapírral lefedtem és 160 °C-on (légkeveréses) egy órát sütöttem, majd megfordítottam a húst és további 45 percet barnítottam.

Közben az édesburgonya héját kefével alaposan átsúroltam, majd felkarikáztam. Egy lapos tepsit sütőpapírral borítottam, rátettem a krumpliszeleteket, lekentem vékonyan olívaolajjal, majd addig sütöttem amíg itt-ott meg nem barnult.

A koktélparadicsomokat félbevágtam, 'rágyalultam' egy nagy fej fokhagymát, olívaolajat öntöttem rá, majd megcsorgattam mézzel.

[i] A fahéj ötlete onnan jött, hogy szombatonként Hernandez-ék fajita-ja egy kevés fahéjjal van ízesítve, épp csak annyival, hogy leheletfinoman kiérződik.

baked-sweet-popato-slices
honey-garlic-tomato-salad

6 comments:

Kati said...

De finomat sütöttél, én is szeretem a csirkeszárnyat, de így még sosem készítettem, viszont nagyon tetszik a recepted.

Roza said...

Anazar, nagyon jól hangzik ez a joghurtos csirkeszárny:) Mivel sokat készítek csirkeszárnyat, ki fogom próbálni a receptedet:)

Anazar said...

Kati, Roza, köszönöm. Csak ajánlani tudom. A csipet fahéj (nem több!!)megbolondítja az egészet.

Éva said...

Nagyon guszta az a csirkeszárny!Szeretem nagyon legközelebb megpróbálom ezzel a módszerrel sütni!

Kreatív konyha said...

Érdekelt ez az édesburgonya recept, még soha nem ettem édesburgonyát. Nem is tudom, hogy nálunk lehet-e kapni a piacon... na majd alaposabban körülnézek!

Anazar said...

Mónika, az édesborgonya ízre, különösen sülve, engem a sütőtökre emlékeztet, eléggé 'kiédesedik'. Remélem találsz majd a piacon ;-)