Friday, July 18, 2014

Kicharee

kicharee
Zöldséges (brokkolis-édesburgonyás) rizs mungóbabbal

Az ajurvédikus étrend egyik fontos eleme a kicharee. Könnyen emészthető és nagyon tápláló is egyben. Megtisztítja az emésztést és a szervezetet a méreganyagoktól. Szezonális zöldségekkel gazdagítható: spenót, zöldborsó, esetleg seaweed. Én most édesburgonyával és brokkolival főztem.

Kell hozzá:
2/3 csésze basmati rizs
1/3 csésze felezett mungó bab (mung dal)
3 csésze víz

1/2 tk. kumin
1/2 tk. koriendermag
1/2 tk. őrölt kurkuma
1/2 tk. őrölt gyömbér

2 tk. ghee

1 kisebb édesburgonya
1 kis rózsa brokkoli


A kumint (római kömény) és a koriendermagot szárazon megpirítottam, alacsony hőfokon épp csak addig, amíg el nem kezdett intenzív illatot árasztani.

A rizst és a mung dal-t alaposan, több vízből átmostam, majd fel tettem főni. Hozzáadtam a fűszereket. Miután felforrt hozzáadtam a kisebb kockára vágott édesburgonyát és a rózsáira szedett brokkolit. Mérsékeltem alatta a tüzet, minimálisra. Fedővel félig letakarva főztem, miután a víz java elfőtt, szorosan rátettem a fedőt és lassú tűzön szinte csak gőzöltem. Nem kavartam, hogy a zöldségek ne törjenek és a rizs-bab se pépesedjen. Amikor a rizs készen lett, lehúztam a tűzről, hozzáadtam a ghee-t, és fedő alatt 2-3 percet pihentettem. Villával óvatosan átlazítottam, még gőzölgőn tálaltam. Egészségünkre!

Inspiration: Pukka Herbs

No comments: