Thursday, July 31, 2014

Paneer subji

Indiai házi sajt kockák fűszeres paradicsomos szószban

A közeli Govinda's-ban kedveltem meg a paneer-t. Messze jobb, mint a túlárazott Jaipur-féle paneer. Az izlésesen fűszerezett paradicsomos szósz pompásan egészíti ki a paneer semleges, lágy ízét.

Megpróbáltam összerakni izemlékeimre hagyatkozva a Govinda's-féle Paneer subji-t. Nagyon közel landolt a Konyhatündéres változat!

Kell hozzá:
paneer (2 l tejből készitve, receptjét lásd itt)
2-3 gerezd friss fokhagyma
hüvelykujjnyi friss gyömbérgyökér
1/3 tk. egész kumin (római kömény)
1/3 tk. egész koriandermag
1 csapott ek. fekete mustármag
5-6 db szárított methi (görögszéna / fenugreek) vagy curry levél
1 ek. ghee
1/4 kk. őrölt kurkuma
1 tk. finomítatlan nyers nádcukor
200 ml sűrű paradicsomlé


A kumint és a koriandermagot száraz serpenyőben, lassú tűzön, rázogatva megpirítottam. Onnan tudni, hogy készen van, amikor finom illatot kezd árasztani, és egy-két szem elkezd pattogni. Azonnal lehúztam a tűzről. Félretettem.

A felkockázott paneer-t kevés ghee-n világosra pirítottam. Lapáttal forgattam, hogy le ne ragadjon. Félretettem.

A fokhagymát és a gyömbért finomra lereszeltem. Kevés ghee-n megfonnyasztottam. Hozzáadtam a mozsárban megtört kumin-koriander keveréket és a fekete mustármagot. Felöntöttem a sűrű paradicsomlével. Beletettem a cuktot (hogy elvegye a paradicsom savasságát). Hozzáadtam a kurkumát és a görögszénaleveleket. Lassú tűzön összeforraltam, majd beletettem a paneer-t. Finoman gyöngyöztettem 10-12 percig, hogy az ízek szépen összefőjenek. Mungóbabos rizzsel tálaltam. Jó étvágyat!

Tipp: Masoor dal, Kicharee, Goai zöldség curry, Észak-indiai zöldbab tari, Delhi vajas csirke, Indiai citromos rizs;

No comments: