Wednesday, December 08, 2010

Ebi kare lomen

ebi kare lomen"a spicy soup made from lemongrass, coconut milk, shrimp paste, fresh ginger and galangal served with ramen noodles, garnished with grilled prawns, beansprouts, cucumber, fresh coriander and a wedge of lime", a wagamama után szabadon:


Hozzávalók (2 személyre):
16-20 db garnéla rák
150 ml kókusztej
garnéla paszta*
1,5-2 csésze zöldséges alaplé
2 szál thai citromfű
friss chili, gyömbér, galangál
1 db lime
1 gerezd fokhagyma
2 ek. thai halszósz
őrölt kurkuma, gyömbér
1 ek. paradicsompüré
szezámolaj
ramen tészta
babcsíra, koriander**


A ramen tésztát megfőztem, leszűrtem, hideg vízzel többször átöblítettem, lecsepegtettem.

A karikára vágott chilit, a meghámozott és felcsíkozott gyömbért és galangált pár csepp szezámolajon egy percig pirítottam, felöntöttem a zöldséges alaplével (*fél zöldséges leveskockát öt percig gyöngyöztettem, ezzel váltottam ki a garnéla pasztát), hozzáadtam a halszószt, a felkarikázott fokhagymát, a megtisztított, megtört rostú thai citromfüvet. Belefacsartam fél lime levét. Fedő alatt 5-7 percet finoman forraltam. Őrölt kurkumával, gyömbérrel fűszereztem, hozzáadtam a kókusztejet és a paradicsompürét, tovább főztem újabb öt percet. Tálalás előtt kivettem a citromfüvet.

A garnélát egy-két percre forrásban lévő vízbe merítettem, lecsepegtettem és pár csepp szezámolajon megpirítottam.

A tányér aljára halmoztam a tésztából, rámertem a levest, garnélával és egy negyed limével díszítettem (**az eredeti recept szerint babcsíra és koriander/cilantro is köríti).

No comments: