Sunday, June 19, 2011

Bárány-saslik (Шашлык)

lamb-shashlik
A volt Szovjetunió területén (azerbajdzsán, üzbég konyha), de a legtöbb kelet-európai országban népszerű a saslik, a Kaukázusból, Közép-Ázsiából eredő pácolt hús. A két héttel ezelőtti kitűnő saslikozás után elhatároztam, elkészítem, apartmani körülmények között (ha ló nincs), grillen, természetesen bárányból, hisz az ír barika igen finom.

Már péntek délután bepácoltam a húst, két nap kell neki. A bárányhúst felkockáztam (nem találtam nyakat, ezért ami bio volt, még ha nem is ír, Organic British Lamb Leg Steak, abból készült). Egy zománcos tál aljára hagymakarikákat tettem, erre helyeztem a húskockákat, majd egy újabb réteg hagymával borítottam. Elkészítettem a páclevet: víz, ecet, kevés só, bors, aprított friss kapor (nos, az ecetnél felhívtam fatert, hogy akkor most mennyire is legyen ecetes, a válasz az volt, hogy hát megkóstolom és érezni fogom, no hiszen, ezzel nem lettem okosabb, úgyhogy ízlésem szerinti ecetesre csináltam, se nem sok, se nem kevés). A húst felöntöttem a lével, hogy ellepje, három babérlevelet adtam hozzá, letakartam és hűtőbe tettem.

Ma nyársra húztam és felhevített grillen minden oldalát megpirítottam, időnként a páclével ecsetelgettem. Megsültek, lehúztam a nyársról, pár csepp ecettel ízesítettem, átforgattam, ropogós kenyérrel és salátalevéllel tálaltam.

[i] Hiányzott belőle a 'mócsing', és a parázson sütés füstös íze. Hiába, a saslik faszénre való nem lakásba!

lamb-shashlik-in-marinade
lamb-shashlik-skewers

No comments: