Wednesday, August 17, 2011

Mustáros-joghurtos csirkepaprikás grecskával

mustard-yoghurt-chicken-with-buckwheat
Szaftos, omlós csirkecombok paprikás alappal,
mustárral ízesített joghurtban főzve.

Hozzávalók (2 személyre):
4 db csirke felsőcomb (bőrével)
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 tk. pirospaprika
2 tk. angol mustár
4-5 ek. natúr joghurt
1 tk. paradicsompüré
1 db babélvelél
só, frissen őrölt bors


A vöröshagymát vékonyra felszeleteltem és kevés olívaolajon világosra pirítottam. Rátettem az átmosott, szárazra törölt csirkecombokat és mindkét oldalukat barnársa sütöttem.

Lehúztam a tűzről, meghintettem pirospaprikával és megszórtam frissen őrölt borssal. Hozzátettem a lereszelt fokhagymát, a babérlevelet. Belekevertem a mustárt és a joghurtot.

Visszatettem a tűzre, felöntöttem fél-egy dl vízzel, fedővel letakartam és finoman, gyöngyözve főztem egy-másfél órán át. Az utolsó negyed órában sóztam és hozzáadtam a paradicsompürét.

A grecskát (hajdina) átmostam, lecsepegtettem, majd egy nyeles lábasba tettem. 1 ek. olívaolajat öntöttem alá, két-három percig pirítottam, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy épp ellepje. Miután felforrt, fedő alatt, a legkisebb főfokon öt percig főztem, majd elzártam alatta a tüzet és további 10-15 percet pihentettem a gőzben (fedő alatt!).

A puha, pergős grecskát tányérra szedtem, meglocsoltam a szafttal és a combokat a tetejére helyeztem.

chicken-drumsticks
mustard-yoghurt-chicken-drumsticks
mustard-yoghurt-chicken-drumsticks
Tipp: Kapros-tejfölös gomba grecskával itt, Csirkecombhús mustáros joghurtban itt, Mustáros csirkecomb paradicsomos káposztával itt, Savanyú káposzta ágyon sült csirkecombok itt, Marokkói datolyás bárány quinoával itt

13 comments:

Petra said...

Nagyon jól néznek ki ezek a csirkecombok, és el tudom képzelni, hogy milyen finomak. :)))
A hajdinát még soha nem kóstoltam, itt az ideje. Nagyon egészséges köret. :)))

Vicuska said...

Nagyon szeretem a grecskát (hajdina kását) zaftos husikkal!!!

BeckZsu said...

Finom lehet, kipróbálom így a csirkecombot!

Anazar said...

Petra, a hajdinát szokni kell. Nekem legalábbis időbe tellt megkedvelni. Gyerekkoromban nagy kínok árán ettem csak meg, ma meg van hogy csak ezért megyek orosz boltba. Szegeden a bio boltokban sokszor csak a zöldet (pörköletlen) láttam. Annak nem tudom milyen íze van, még nem kóstoltam.

Vicuska, azon tanakodtam, hogy mi legyen a köret ehhez a fogáskoz. A ház urát kérdeztem, hogy mit enne hozzá, egyből rávágta, hát grecskát! Pompás lett szaft alá. Mondjuk nem is lehet nem szafrosan elképzelni a grecsit, nyögve nyelős lenne.

BeckZsu, csak ajánlati tudom! Az utolsó szál csontot is leszopogattuk. Be is lett rendelve jövő hétre ;-)

Éva said...

Nagyon guszta, igen finom lehet az a csirkecomb, a grecska mihez hasonlít? Ahogy nézem lencséhez?

Petra said...

Most vettem a bioboltban a hatásodra. (Barna) Megpróbálkozom vele hamarosan. :)))

Anazar said...

Éva, a hajdina gabonaféle (de növénytanilag mégsem gabona), lisztjéből sütnek, Ázsia-szere pedig népszerű a belőle készült tészta. Pohánkának vagy tatárkának is hívják még. A magja az árpagyöngynek nagyjából a fele, és három oldala van, egyik végén hegyes.

Anazar said...

Petra, :-)))) Majd számoj be. Bő szafttal az igazi ;-)

trollanyu said...

Nagyon guszta lett:) Még nem ettem hajdinát, azt meg nem is tudtam, hogy grecskának is hívják:)

Anazar said...

Trollanyu, grecskának oroszul hívják (cirill: гречка), ez valahogy nálam rajta maradt. Én meg sokáig nem tudtam, mi az a hajdina :-D))

Kati said...

A csirkepaprikást nagyon szeretem, grecskát még én sem ettem, látod mondtam, hogy van mit még tanulnom. Te nagyon változatosan főzöl.

trinity said...

A combocskák fűszerezése nagyon klassz! Először nem tudtam, mi az a grecska, de megvilágosodtam:) Épp tegnap vettem hajdinát a nagylányomnak, az ő diétájába tökéletesen illik és nagyon szereti! Sokféleképpen használható, mi szeretjük! ( Jó, a 2 kisebb nem nagyon, de mi felnőttek igen. S ők is felnőnek majd hozzá talán:D )

Anazar said...

Kati, ajánlom a grecsit, kipróbálásra. Nem mindenkinek jön be (előre, másodikra sem biztos), de lehet te már az első kanál után beleszeretsz ;)

Trinity, én is csak felnőttként kezdtem el önként grecskát enni, úgyhogy van remény :D))