Monday, December 24, 2012

Almás-fahéjas forralt bor

mulled-wine-in-apple-cups
Téli fűszeres forralt bor almapohárban tálalva

Hozzávalók:
fehér és rose bor (fele-fele)
személyenként egy-egy alma
fűszerek: fahéj, szegfűszeg, csilagánizs
méz, citrom

Az almáknak (legyenek testesebbek) levágtam a 'kalapját', kiszúrtam a magházát, majd dinnyevájóval kivájtam a belsejét. A peremüket lekentem egy-egy szelet citrommal, hogy ne barnuljanak meg.

A bort 1/3-nyi friss vízzel, a kivájt almabéllel és a fűszerekkel forráspontig melegítettem, majd 2-3 percig finoman gyöngyöztettem. Lehúztam a tűzől és pár percet fedő alatt pihentettem.

Az almákba kevés mézet csorgattam, egy-egy csipet őrölt fahéjat szórtam, majd szűrőkén át felöntöttem a borral. Pár szem friss fűszerrel díszítve tálaltam.

Mutatós aperitif, de kiváló vacsora utáni kísérővé is válhat, a pohár pedig el is fogyasztható. 'Hot cider' vagy 'hot whiskey' is kerühet az ehető poharakba, gyerekeknek pedig meleg almalé.

Kedves Olvasóim, legyen az ünnepetek zavartalanul békés, közelségtől meghitt, derűs arcoktól vidám, finom ételektől illatos!

mulled-wine-spices
Inspiration: apple cider cups

3 comments:

Györgyi said...

Nagyon guszta ez a tálalás. Meg is kívántam:)
Békés, boldog ünnepeket kívánok nektek:)

HajniZoli said...

Milyen guszta! És még a poharat is meglehet enni:-)

Anazar said...

Janka, praktikus is egyben, nem kell mosogatni :-D)))) Köszönöm szépen, remélem Nálatok is szépen teltek az ünnepek :-)

HajniZoli, a pohár talán még jobba 'üt', mint a tartalma ;-))