Saturday, December 29, 2012

Mézes-diós virágok

flower-honey-cakes
Mézes-tésztás virágok vele sült dióval

Van nálunk a klasszikus 'karácsonyi mézes', úgy mint négy lap tészta, közötte tejfeles-diós krém.

Hozzávalók:
300 g langyos méz
50 g vaj
200 g cukor HELYETT 2 ek. finomítatlan nádcukor
4 db tojás

A hozzávalókat kikevertem és egy éjszakára hűtőszekrénybe tettem. Másnap adtam hozzá:

600 g liszt
szódabikarbóna
szalalkáli
őrölt fahéj és szegfűszeg
csipet só
1-2 ek. tejfel

A tésztát 4 lapban kisütni >> HELYETT >> adtam hozzá még lisztet, hogy keményebb tésztát kapjak, majd kinyújtottam, és virág alakú formával kiszaggattam, ezután sütőpapíros tepsibe sorakoztattam őket, lekentem tojássárgájával, a virágok közepébe egy-egy fél diót illesztettem, majd előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.

De szerettem ezeket a finom kis mézes virágokat! Karácsonykor készültek az elmaradhatatlan mézes 'krémes mellé'. Előbb mindig a diót ettem le a tetejükről, majd a szirmokat rágcsáltam le (nagyi virágainak 5 szirma volt), míg végül egy harapásnyi kerek formát nem kaptam. Hammm! Elfogyott! Jöhetett a következő. Emlékszem, a nagy tálban, a kötény alatt kifogyhatatlannak tűnt az illatos, édes-mézes virágsereg.

For the record >> Tejfeles-diós krém a négylaposhoz:
fél l tejfel
300 g cukor (brrr, szerintem 3 ek. is elég lesz ide!!)
300 g darált dió
citromhéj

tetejére porcukor


Ez volt az 1300. poszt!

2 comments:

Hankka said...

Gyönyörűek lettek, és a pirult dió a tetején... nyammm! :)

Anazar said...

Ó, igen, Hankka, a megpirult dió, nagyon is nyammm ;-)))