Monday, December 10, 2012

Meleg céklasaláta (vegán)

Kitűnő téli saláta, céklával, krumplival, hagymával, melegen

Hozzávalók: cékla, krumpli, hagyma (shallot), fokhagyma, zöldhagyma, só, frissen őrölt borskeverék (fekete, fehér, piros), olívaolaj, tökmag.

A céklát és a krumplit héjában megfőztem (egy nagyobb fazékban szépen megvannak, nem szükséges külön főzni). Miközben főtt, a fokhagymát vékony szeletekre gyalultam, hozzáadtam a felkarikázott shallot-hagymát, és a feldarabolt zöldhagymát.

A puhára főtt krumplit meg céklát (villa teszt) még melegen meghánoztam és felkockáztam, külön tálba tettem, meglocsoltam olívaolajjal. Óvatosan átforgattam, hogy az olívaolaj egyenletesen jusson mindenhová (különösen a céklánál, hogy szépen bevonja a kockákat és ne fogjon majd össze minden mást a tálban).

A hagymás alapba forgattam előbb a burgonyát, majd a céklát is. Enyhén sóztam, borsoztam, meghintettem tökmaggal és óvatosan átforgattam. Még melegen, sült Camembert-hez kínáltam.

2 comments:

Hankka said...

Finom és egészséges, szeretem az ilyen fincsi salátákat! :)

Anazar said...

Hankka, az ám! A legjobb dolog a télben a céka!!