Thursday, February 07, 2013

Zabpelyhes szirnyiki

syrniki
Szirnyiki gríz/liszt és cukor nélküli változatban

A korábbi szirnyikit módosítottam úgy, hogy ne legyen benne se fehérliszt, se cukor. A lisztet zabpehelyre, a nádcukrot pedig nyírfacukorra cseréltem.

Kell hozzá (15 db-hoz): 275 g túró (tvorog), 2 db tojás, 1 ek. nyúrfacukor (xylitol), csipet só, csipet szódabikarbóna, zabpehely.

A zabpelyhet késes aprítóban (a botmixer része) megdaráltam. A túróhoz adtam a tojást, a nyírfacukrot, a sót és a szódabikarbónát, majd 3-4 ek. darált zabpehellyel összefogtam. Negyed órát állni hagytam.

Lisztbe forgatás helyett most is közvetlenül a vékonyan (szőlőmagolajjal) kiolajozott serpenyőbe kanalaztam (lapítottam, formáztam).

Még langyosan, tejföllel és baracklekvárral tálaltam. Jó étvágyat!

syrniki

3 comments:

teller-cake said...

Nyami....:)

Eryka said...

Nagyon jól hangzik a recept. Szeretném elkészíteni, de mennyi zabpehely kell hozzá?

Anazar said...

Teller-Cake, az ám, nagyon is nyami! Nem múlt el úgy nap a héten, hogy ne készült volna :-D))

Eryka, 3-4 ek. darált zabpehely. Függ persze a tojás nagyságától és a túró nedvességtartalmától.