Thursday, October 01, 2009

Hal, de milyen?

Egy ránézésre szimpatikus (kizsigerelt, lepikkelyezett) halacskát választottam (Oriental Emporium, 30-32 Upper Abbey Street, D1) a mai vacsorához. A címkén ott szerepelt az angol neve (White Croaker), a német neve (Weisser Adlerfisch), és a latin megnevezése (Argyrosomus argentatus), valamint a hely, ahol fogták (Csendes-óceán, FAO No. 61 övezet - bármit is jelentsen ez az utóbbi). Gondoltam, a mindenttudó interneten pik-pak kiderítem mivel is van dolgom. Hát, a white croaker-re a Genyonemus lineatus, az Argyrosomus argentatus-ra pedig a silver jewfish jott ki (ez utóbbi nem illett képben az enyémhez). További találatok a white croaker-re > blue drum, Pennahia argentata > white (Chinese, silver pennah) croaker, roncador, silver jewfish (aha!), silver croaker. Volt még Pescadilla találat is! Az Adlerfisch-re meagre, Argyrosomus regius, Sciaena aquila szavakat kaptam, és végre egy magyar nevet, sashal. A kép részben stimmelt csak. Itt feladtam. Hívják, ahogy hívják! A neve hal! Formás, felcsapott állkapcsú. Valami ragadozó féle lehet, hatalmas, erős fogai vannak elől és oldalt.

No comments: