Friday, December 24, 2010

Karácsonyi menü 2010 (részletek)

pearl-barley
dried-mushroom
lamb-shanks
orange-cloves-lamb-shanks
honey-orange-cloves-lamb-shanks
ms-christmas-pudding-open
whipped-double-cream
ms-christmas-pudding-slicesBáránybordás gombaleves
Idén salsiccia toscana (nyers kolbász) hiányában bárányborda került bele, amit hideg vízben fel tettem főni, majd lehaboztam, ekkor került bele a darabolt chorizo és a fűszerek (baberlevél, só, bors, pirospaprika, őrölt fűszerkömény, egész köménymag, fokhagyma, paradicsomlé). Később a savanyú káposzta, a szárított főtt gomba és a pufi (árpagyöngy), végül a rántás. Részletes recept korábbról itt

Mézes báránycomb
Az átmosott combokat enyhén bevagdostam, sóztam, borsoztam, majd szegfűszeggel tűzdelt narancskarikákkal borítottam. A tepsit felöntöttem annyi vízzel, hogy épp a rácsig érjen. Tettem bele babérlevelet, egész borsot, tengeri sót, fokhagymagerezdeket és egy narancs facsart levét és húzát. A combokat a rácsra helyeztem, majd alufóliával szorosan lezártam és 180 °C-on másfé-két órát sütöttem, majd levettem az alufóliát, a narancskarikákat és alaposan megcsorgattam rozmaringmézzel. Negyed órát, húsz percet pirítottam. Tipp: Kakukkfüves-mézes báránylábszár itt

Mentás zöldborsó
A zöldborsót enyhén sós vízben megfőztem, leszűrtem. Tettem rá egy nagy kocka vajat, átkavartam, elolvadt, majd mozsárban pépesített friss mentaleveleket adtam hozzá és krumplitörővel finoman megnyomkodtam, de nem törtem meg.

Narancsos áfonyaszósz (hozzáadott cukor nélkül)
Az alaposan átmosott, lecsepegtetett friss vörös áfonyára ráfacsartam egy narancs levét és húsát, és annyi vizet adtam hozzá, hogy épp ellepje. Tettem bele egy rúd fahéjat, csipet sót. Barna rizs sziruppal édesítettem. Miután felforrt, fedő alatt, nagyon lassú tűzön bő fél órát főztem. Nem kavargattam(!), csak rázogattam. Tálalás előtt a rúd fahéjat kivettem. Tipp: Portóis áfonyaszósz itt

Cajun fasírtgyűrűk
A hagyományos fasírtot cajun fűszerkeverékkel dobtam fel: darált marhahús, 2 nagy fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, kevés só, bors, pirospaprika és cajun fűszerkeverék (feketebors, kömény, mustár, pirospaprika, chili, oregáno, kakukkfű, tengeri só, fokhagyma, hagyma), végül pedig a tojás. Sütőben, fánktepsiben 180 °C-on készre sütöttem.

Olivier saláta (vegetáriánus)
Cалат Оливье (ejtsd: szalat olivje) az oroszoknál, salade russe, ahogy a frenciák hívják, mi francia salátának neveztük. Krumpli, konzerv borsó, savanyú uborka, főtt tojás, só, bors, majonéz és főtt sonka. A húst kihagyva, az öntetet pedig 1/3 majonéz, 2/3 natúr joghurt és egy tk. angol mustár kombinációra cserélve vegetáriánus változatot készítettem.

Vinyigret saláta
Винигрет: krumpli, cékla, savanyú káposzta, bab, hagyma, olaj. Részletek itt meg itt

Angol karácsonyi puding
A puding előkészítése és a whiskey-krém elkészítése itt

No comments: