Thursday, December 02, 2010

Bárányborda erdei gombával, karórépaágyon

lamb-cutlets-wild-mushroom-and-turnipHozzávalók (2 személyre):
4 db bárányborda (cutlet)
2 kisebb fej v.hagyma
3-4 marék erdei gomba
kevés tejszín, vaj
1 nagy fej répa (turnip)
fűszerek


A meghámozott karórépát kockára vágtam és sós vízben, egy babérlevél társaságában megfőztem, leszűrtem és egy nagyobb kocka vajjal megtörtem.

A gombát (angolul: Yellowfoot v. Winter Chanterelle) hideg vízzel többször átöblítettem, leszűrtem, lecsepegtettem. A vöröshagymát vékonyra felszeleteltem, 1-2 ek. olívaolajon megbarnítottam. Hozzáadtam a gombát, egy kocka vajat. Fűszereztem: kevés zsálya, petrezselyemzöld, kukruma, fűszerpaprika, tengeri só, frissen őrölt bors. Kevés vizet öntöttem alá, majd fedő alatt finoman gyöngyöztettem fél órát, végül az utolsó 3-4 percben hozzáadtam kevés friss tejszínt és átforraltam.

A sóval, borssal fűszerezett báránybordát 1 ek. olívaolajon alaposan kipirítottam.

A tányér aljára halmoztam a répapüréből, erre kerültek a ropogós báránybordák, majd a gombaszószból a tetejére.

[i] A sárga húsú répa, vagyis a 'svéd karórépa' (Swedish turnip) több néven is ismert az angol nyelvű országokban: yellow turnip, turnip (Skócia), swede (Anglia, Írország, Wales, Ausztrália, Új-Zéland), rutabaga (USA, Kanada) - hagyományos ír Halloween-lámpás. Ízre nyersen is, főve is a karalábéra emlékeztet. A krumpli egyik remek kiváltója lehet.

Tipp: Bárányborda mentás zöldborsó pürével itt

4 comments:

Andrea said...

Húúú, mit nem adnék egy adagért...egy Teddyt egészen biztosan ;-).

Anazar said...

Szívesen látlak!!

Andrea said...

Rohanok ;-). A kérdésem már csak az, hogy világos vagy sötét Teddyt vigyek magammal? :-O

Anazar said...

Sötétet =) Köszönöm!