Friday, December 17, 2010

Édesburgonya héjában

jacket sweet potatoVagyis jacket sweet potato, sült krumpli héjában tálalva. A 'sült-töltött' burgonya az USA-ban baked potatoes v. loaded potatoes, a UK-ban jacket potatoes névre hallgat.




[i] A burgonyát előbb megszúrkálják, héjában megsütik, a puha húsát kikaparják, összekeverik ezzel-azzal, majd visszatöltik és úgy tálalják. Gyakori 'topping' a sajt, vaj, tejszín, sonka és szalonna darabok (USA), paradicsomos bab (baked beans), majonézes tonhal (UK). Salátával tálalva önálló fogás.

Az édesburgonya héját egy kefével alaposan megmostam, majd félbevátam, bevagdostam, megszórtam Cajun fűszerkeverékkel. Füstölt, húsos szalonnát (pancetta) kipirítottam apróra vágott vöröshagymán, fokhagymát, borsot és kevés pirospaprikát adtam hozzá. Ezzel szórtam meg a burgonyát. 160 °C-ra előmelegített sütőben háromnegyed orát sütöttem, sütőpapírral borított tepsin.

Kiváló, mutatós köret az ünnepi asztalon.

[!] A hagyma és a szalonna nem viselte túl jól a 45 perces sütési időt, ezért tálalás előtt lerázogattam róla a megbarnult részeket. A sós, füstölt szalonna ízét, kisült zsírját a bevagdosott édesburgonya úgyis felitta. Egy darab sütőpapírral letakarva elkerülhető, hogy korán megbarnuljon, vagy túlsüljön.

jacket sweet potato
jacket sweet potato

No comments: