Monday, July 11, 2011

Kath katha (goai zöldség curry)

goan-mixed-vegetable-curry
Hozzávalók:
2 fej vöröshagyma
1 csésze frissen reszelt kókuszdió
3-4 db szárított piros chili
1 bő ek. koriandermag
4 db szegfűszeg
1 csapott ek. szemes bors
5 cm-es fahéjrúd
fél tk. mustármag
fél tk. római kömény (cumin)
negyed tk. őrölt kurkuma
1 babérlevél
fél lime leve
zöldségek: édesburgonya, zöldbab, borsó, cukkini


A reszelt kókuszdiót 1 ek. olajon hirtelen 'kisütöttem' (3-4 perc), majd egy tálba tettem. Ugyanabba a serpenyőbe tettem a szárított chilit és a koriandermagot, majd 3 perc után a szegfűszeget, a szemes borsot (rózsaborsot használtam, kíméletesebb a gyomorhoz) és a fahélyrudat is hozzáadtam, további 2-3 percig pirítottam, majd a kókuszhoz tettem.

A sült kókuszt, a pirított fűszereket és az egyik finomra aprított hagymát robotgéppel pürésítettem 100 ml víz hozzáadásával.

Egy nagyobb lábasban olajat forrósítottam (2-3 ek.), majd beletettem a mustármagot és a római köményt, meg az őrölt kurkumát. Egy perc után a babérlevelet és a másik finomra aprított vöröshagymát. 20-25 percig pirítottam, amíg a hagyma meg nem barnult. Hozzáadtam a pürésített fűszerkeveréket és további 8-10 percig pirítottam. Felöntöttem vízzel.

goan-vegetable-curry-ingredients
Közben előkészítettem a zöldségeket. Az édesburgonyát meghámoztam és felkockáztam. A cukkinit kefével átdörzsöltem és felkockáztam. A zöldbab végeit lecsiptem és félbetördeltem. A borsót kifejtettem.

Az alaphoz adtam először az édesburgonyát, 6-8 perc után a zöldbabot és a cukkinit, végül a borót is hozzáadtam. Lassú tűzön puhára főztem a zöldségeket, majd beletettem a lime levét. Basmati rizst főztem mellé.

[i] A zöldségek tetszés szerint, szezonnak megfelelően variálhatók. A főzési idejüket figyelembe véve sorrendben adjuk az alaphoz. A kókuszdió legyen friss! A szárítottat sem pürésíteni, sem szétfőzni nem igazán sikerült.

Recept: 50 Great Curries of India

goan-vegetable-curry
Tipp: észak-indiai zöldbab tari, (delhi vajas csirke) murgh makhani

5 comments:

Jutka said...

Nagyon guszta!

Kati said...

Érdekes ízvilág.

Anazar said...

Jutka, köszönöm!

Kati, nagyon!! Gazdag, összetett.

Erika said...

Ezeket a fűszerkombinációkat én is nagyon szeretem, rossz nem sülhet ki belőle!:)

Anazar said...

Erika, és a legjobb benne, hogy variálható a zöldség benne :)