Monday, July 04, 2011

Kapros-tejfölös gomba grecskával

sour-cream-dill-mushroom-with-buckwheat
Rég volt gomba, grecska még régebben! Pedig az egyik jó forrása B-vitaminoknak (riboflavin, niacin, pantoténsav) és szelénnek, réznek, káliumnak (igaz, csak nyersen), hajdinát pedig Tibetben és Kína északi részén már nagyon rég óta fogyasztanak, a japán és a koreai konyha is előszeretettel használja, nem tartalmaz glutént, ezért lisztérzékenység vagy glutén allergia esetén is fogyasztható, de méz (sötét, erős) és sör is készülhet belőle.

A hajdinát átmostam, lecsepegtettem. Kevés olajat hevítettem, majd pár percig pirítottam a magvakat, épp csak addig, míg egy-kettő ki nem nyílt. Felöntöttem kevés vízzel, miután felforrt lassú tűzön, fedő alatt pároltam. Amikor elfőtt a víz félrehúztam, pihentettem, hogy puhuljon, dagadjon.

Egy nagy fej apróra vágott vöröshagymát olívaolajon világosra pirítottam, hozzáadtam a felszeletelt gombát, fűszereztem: fokhagyma, őrölt fűszerkömény, Vega-Mix, só, fűszerpaprika, majd fedő alatt, lassú tűzön puhára főztem. Fejföllel behabartam és egy nagy csokor, finomra vágott kaprot adtam hozzá.

1 comment:

Erika said...

Nagyon gusztusos, és imádom a gombát ,minden mennyiségben jöhet! A Vega-Mixet pedig én is beszerzem itthon!!! :)