Thursday, July 21, 2011

Vad alaszkai lazac tejszínes spenóttal

wild-alaskan-salmon-on-bed-of-spinach
A vad lazac és a tenyésztett lazac között hatalmas különbség van, mind ízben, mind kinézetben. Kinézetre a vadon elő lazac húsa sokkal élénkebb, tömörebb, nincsenek benne fehéres zsírcsíkok, ami oly jellemző a farmon-lett-lazacra, ami ide Skóciálól érkezik. Ízben is intenzívebb a vad lazac, természetesen tápértékben is ez van egyensúlyban.

Volt már, hogy rám akartak sózni zsíros, halvány színű tenyésztettet, mondván ez bizony vad. Az extra profit érdekében bepróbálkoztak, mint annyiszor, annyi helyen. Résen kell lenni. A piacon lévő atlanti-óceáni lazac 99%-a tenyésztett, míg a csendes-óceáni lazac 80%-a vadon fogott. A tenyésztett lazacok többen vannak, mint a vadon élők.

Pár perc alatt összeállítható, könnyű főételt készítettem a két szép szelet alaszkai lazacból.

Kevés olívaolajon halványra pirítottam egy kis fej vékonyra szeletelt vöröshagymát. Rádobtam a spenótot, óvatosan átforgattam, miután összeesett (1-2 perc) kevés tejszínt csorgattam rá, összeforgattam, lehúztam a tűzről, megszórtam friss petrezselyemzölddel.

A lazacot 2-3 percre forrásban lévő vízbe tettem, majd lecsepegtettem és a tejszínes spenót tetején tálaltam pár csepp olívaolajjal.

[i] A lazac magas fehérjében, Omega-3 zsírsavakban (DHA és EPA - fontosak az agy működéséhez és szerkezetéhez) és D-vitaminban.

7 comments:

Éva said...

A lazacot szívesen megeszem , de a spenótot meghagyom neked jó?:-)) Guszta amit készítettél biztos nagyon finom is együtt, de sajna nem szeretem a spenótot!

Anazar said...

Éva, próbáltad többféle képpen elkészíteni? A tejtermék elveszi az éles ízét, tejszínnel egész közömbös, túróval remek sós sült tésztás vagy főtt gombóc alapanyag.

Gazdag vasban, A-, C-, E-, B3-vitaminokban, folsavban és kalciumban.

trollanyu said...

Nekem jöhet igy ahogy van:) Már kislánykoromban is a spenót volt a kedvencem. Nekünk a norvég lazac elérhető, az se megvetendő:)

Adél said...

Én is így kérem,ahogy van,tökéletes ebéd!

Anazar said...

Gyertek, gyertek!!

Trollanyu, én csak a sóskát ismertem gyerekkoromban, a spenótot felnőttként tettem a tányérra. A norvég lazacot még nem kóstoltam, ide nem jut belőle.

Petra said...

Ez most nagyon konyhatündéres lett! Ebédre elküldhetnél egy adagot ;D

Anazar said...

Nyissd az ablakot, Petra :-D))