Wednesday, July 27, 2011

Chow mein

veg-chow-mein
Amíg még jártunk kínai étterembe gyakran rendeltünk chow mein-t. Különösen az egyik helyen favorizáltuk ezt a fajta wok-os tésztaételt. Lágy tészta ropogós zöldségekkel könnyű szószban. Sok fajtája ismert, de mi megmaradtunk a hús nélküli változatnál.

Pár napja a Jo'Burger-ből hazafelé betértünk a Fresh-be (Camden Street, D2), ott megakadt a szemem a friss tésztákon a hűtőszekrényben. Eggyen különösen, a tagliolini-n, amiről egyből a chow mein jutott eszembe, formás, tömzsi, (kézzel készített) friss tojásos tészta. Az olasz-ír Magnetti testvérek (3 fiú) készítik itt Írországban (Clarinbridge, Co. Galway).

Hozzávalók:
2 fej vöröshagyma
negyed chili-paprika
2 gerezd fokhagyma
6-8 db gomba
4 db okra (opcionális)
1 db zöld paprika
1 kisebb sárgarépa
friss gyömbér
friss tojásos tészta
szezámolaj
szójaszósz


A wokot felhevítettem.

A vöröshagymát nagyobb kockákra vágtam, a fokhagymát lereszeltem, a chilit felkarikáztam (lehet szárított is), a gyömbért felcsíkoztam, a gombát és az okrát felszeleteltem, a zöld paprikát szintén nagyobb kockákra vágtam, a sárgarépát pedig nagy lyukú reszelővel felcsíkoztam.

A tésztát enyhén sós vízben kifőztem, leszűrtem, hideg vízzel többször átöblítettem, lecsepegtettem.

A forró wokba kevés szezámolajat öntöttem, beledobtam a chilit és a gyömbért, majd hozzáadtam a vöröshagymát. Egy-két percig pirítottam, hozzáadtam az okrát, a gombát és a fokhagymát, átforgattam, majd a zöld paprikát és a sárgarépát. Folyamatosan "dobálva" két-három percig sütöttem, végül hozzáadtam a tésztát és a kevés vízzel elkevert szójaszószt (ha nem lenne benne okra, 1 tk. kukoricakeményítőt is tennék a vízbe, de az okra kellően besűrítette a szószt). Átforgattam és tálaltam.

[i] A kínai éttermek előszeretettel használják a nátrium-glutamát nevű adalékanyagot = ízfokozó (MSG, Monosodium glutamate, E621).

Tipp: Szezámos-csirkés tészta, Teriyaki salmon soba, Ebi kare lomen

chow-mein

2 comments:

Petra said...

Nagyon guszta, a színek is gyönyörűek. :)

Anazar said...

Köszönöm, Petra :)