Monday, July 04, 2011

Kovászos uborka

kovaszos-uborka-fermented-pickled-cucumber
Kimelegedett az idő, jöhetnek a nyári dolgok! Bár a 13-15 °C eddig sem tartott vissza a hűsítők készítésében (lolly, fagylalt, leves), azért ennek a fajta nyári 'kiegészítőnek' nem árt ha süt a nap, sőt.

Ugorka (nem elírás), öreg-kapor, fokhagyma, só, fekete kenyér (lenne az ideális) helyett uborka, kapor, fokhagyma, mustármag, só, baguette.

Direkt apróbb uborkákak válogattam McNally-éknél a piacon, hogy aztán üvegben kovászolódjanak ropogós, ízletes csemegévé. Kefével alaposan átmostam, majd levágtam mindkét végét. Az üveg aljára tettem két vékonyabb szelet baguette-et, a csokor szárasabb(!!) kapor felét, pár szem mustármagot. Erre kerültek az uborkák (még félbe sem kellett vágni, mert kicsik), pár gerezd fokhagyma, majd a kapor másik fele, végül ismét két szelet baguette. Sóztam és felöntöttem vízzel. Kikerült az ablakba. Máskor tányért tettem a tetejére, de mivel most csatos üvegbe került, ezért a fedelét csak visszahajtottad, de nem szorítottam le. Két-három nap és ropogtatunk...

kovaszos-uborka-3-nap
...a levét átszűrtem, egy jól záródó edény aljára leraktam az átért uborkákat, ráöntöttem a levet, lezártam és hűtőszekrénybe tettem. Négy-öt napig lesz kéznél ropogós, kovászos uborka.

3 comments:

Éva said...

Még nem csináltam az idén , a héten már jó időt mondanak , lehet hogy én is kiteszem egy kicsit napozni az uborkákat. Guszta az ubid, te már hamarabb fogsz tudni enni belőlle!

Niki said...

Én ma bontottam meg az üveget. Kis híján másfél hétig érlelődött ebben a "kánikulában"azt hittem ki kell dobnom,mert tönkremegy.Ahhoz képest hogy tavaly,2 nap múlva már fogyasztottuk...

Anazar said...

Éva, amióta kint van az ablakban, nem süt a nap, még az is lehet, hogy te előbb uborkázol :-D))

Niki, és hogy viselte a másfél hetes kiképzést? Már biztos nem ropog. Nem lett túl zavaros a leve vagy nyálkás?