Thursday, July 07, 2011

Sárgabarackos torta

apricot-cake
apricot-cake-slice
Hozzávalók:
200 g liszt
1 tk. sütőpor
csipet só
100 g vaj
50 g finom nádcukor
50 g nyírfacukor (xylitol)
50 g tejföl (3 ek.)
3 db tojás


A lisztet átszitáltamm, majd hozzáadtam a sót és a sütőport, és alaposan elkevertem.

A puha vajhoz adtam a finom szemcséjű (finomítatlan) cukrot (organic unrefined cane caster sugar) és a xylitol-t. Habosra kevertem, majd hozzáadtam tojást, végül a tejfölt, alaposan átkevertem.

A sima masszához adagoltam a sütőporos lisztet, beleforgattam, majd mixerrel szép simára kevertem.

Egy csatos tortaformát (18 cm Ø) kivajaztam, vékonyan kiliszteztem, majd beleöntöttem a tésztát és spatulával leegyenesítettem. Felcikkezett sárgabarackkal díszítettem.

180 °C-ra előmelegített sütőbe tettem, és 45-50 percet sütöttem. Egy bambusznyársat dugtam a közepébe, tisztán jött ki, elkészült. Hagytam a formában pihenni pár percet, majd rácsra tettem és langyosra hűtöttem. Leheletvékony porcukorréteggel szórtam meg tálalás előtt.

Puha, szivacsos, de nem fojtogatóan száraz. Illatos, nem túl cukros(!), de kellően édes. Az érett barack ráadásul enyhén savanykás lett, ami pompásan illett a vajas tésztához ;-)

[i] A tésztát sütőpapírral lazán letakartam, hogy az emelkedő közepe meg ne égjen idő előtt.

Recept alapja: innen

4 comments:

Erika said...

nagyon szép, gusztusos!

Gizi said...

Nagyon finom lehetett, most szívesen megkóstolnám.
Éppen ma mérgelődtem mert valaki az éjjel ellopta a fáról a sárgabarackot.:((

Kati said...

Hasonló módon sütottem még a tavaszon én is almatortát.

Anazar said...

Erika, köszönöm. A sütési technikán ugyan még finomítanom kell, hogy egyformán barnuljon, de ízre olyan finom volt, hogy még aznap elfogyott, AZ EGÉSZ ;-)

Gizi, az volt! Puha, illatos, se nem szaraz, se nem nedves. Hogy mik vannak! Kutyus nem kergettem meg a bitangokat?

Ó, az a karamelles almatorta!! Elcsurrant a nyálam :-O