Friday, July 01, 2011

Vajas spenót pirított frankfurtival és hagymával

spinach-with-frankfurters
Ritkán van itthon virsli, holott szeretem is az ízét, főként csípőskés mustárral, de ésszel tudom, jobb nélküle. Évente egy hot dog azért lecsúszik, aztán egy újabb évig távol is tart tőle, csalódás szinte mindig, hosszú évek óta nem ettem egy jót. Így legalább még ritkábban kívánom meg.

A mostani virsli az okroska leveshez fel nem használt maradék. Bő tíz napja várt a sorsára a hűtő egyik polcán. Az eredeti tervem szerint frankfurti levesként végezte volna (a spenót pedig galuskaként), de vízióm támadt a sült virsliről, és onnantól a leves el is felejtődött.

A spenótleveleket átöblítettem, kitéptem a 'gerincét' (a levelek akkorák voltak, mint két tenyerem), felgöngyöltem és késsel felcsíkoztam, vajon megfonnyasztottam, meghintettem kevés Vega-Mix-szel. Kevés lisztet (1 csapott ek.) pirítottam, szárazon, világosra, amit hideg vízzel krémesítettem és a spenóthoz adtam.

A virsliknek (German Smoked Frankfurters) levágtam a két végét, majd félbe vágtam és 3-5 percre finoman gyöngyöző vízbe tettem. Leszűrtem, hideg vízzel átöblítettem és lecsepegtettem. Végeiket bevagdostam, majd kevés olívaolajon (1 ek.) pár percig pirítottam.

Egy közepes fej hagymát kevés olívaolajon, kis lángon barnásra sütöttem, majd tálaltam: spenót, virsli, hagyma.

No comments: