Friday, July 15, 2011

Pirított diós banánfagylalt

toasted-walnut-banana-ice-cream
Krémesen sűrű (főzött) banánfagylalt, pirított dióval meg rummal ízesítve, fagylaltgép nélkül.

Hozzávalók:
3 db túlérett banán
egy nagy marék dió
1+1 tk. barna cukor
240 ml tej
170 ml tejhszín
1 db tojássárgája
1 ek. rum (opció)


A diót késsel nagyobb darabokra vágtam. Egy csapott tk. barna cukrot serpenyőben megolvasztottam, rádobtam a diót és kevergetés mellett pár percig pirítottam, majd kiszedtem egy tányérra és hagytam kihűlni.

A túlérett (barna pettyes) banánokat vastagabb szeletekre karikáztam. A másik csapott tk. barna cukrot is megolvasztottam, hozzáadtam a banánt és 3-5 percig sütöttem. Tányérra szedtem és hagytam, hogy kihűljön.

A tojássárgáját habverővel sűrűre, halványra kevertem.

A tejet felforraltam. Lehúztam a tűzről, és miután kissé kihűlt hozzáadtam a tojássárgáját és a tejszínt, majd mixerrel jól elkevertem. Visszatettem a tűzre és 3-5 percig főztem.

A banánt pépesítettem, majd a langyos tejes alaphoz adtam, alaposan elkevertem. Hűvös helyen hagytam teljesen kihűlni, hozzátettem a pirított diót (egy bő evőkanállal félretettem) meg a rumot, elkevertem és betettem a fagyasztóba. Félóránként villával átkevertem.

Tálaláskor gombócoztam és megszórtam a maradék pirított dióval.

[i] Cukor nélkül is készülhet, mert az érett banán épp elég édes. Ott a cukor kevés vajjal helyettesíthető (1-1 tk. pl.).

walnut-banana-ice-cream
Tipp: főzés és fagylaltgép nélküli szamóca, málna, erdei gyümölcs és
tejjel-tojással főzött fekete sezámmag, egész (világos) szezámmag

2 comments:

Adél said...

Ez nagyon finom,a főzött fagylaltok a legjobbak.Én is ilyeneket készítek mostanában,a banánon is gondolkodtam a minap,ki fogom próbálni.

Anazar said...

Ajánlom, Aleda. A banán természetes édesítő benne. Annyira ízlett még langyosan is, olyan volt, mint a tejbegríz :-D))