Tuesday, July 12, 2011

Sárgabarackos túrótorta

baked-apricot-cheesecake
baked-apricot-cheesecake-slice
Hozzávalók:
130 g liszt
1 db tojás
1 ek. finom szemcséjű nádcukor
1 ek. nyírfacukor (xylitol)
60 g vaj

470 g tehéntúró
1 db tojás
6 ek. tejszín (double cream)
4 ek. gríz
1 ek. finom szemcséjű nádcukor
1 ek. nyírfacukor (xylitol)


A puha vajhoz adtam a cukrot (organic unrefined cane caster sugar) és a xylitol-t, egy csipet sót, havosra kevertem, majd beleütöttem a tojást, beleszitáltam a lisztet. A már sima tésztát fóliába csomagoltam és fél órára hűtőbe tettem.

Közben előkészítettem a tölteléket. A túró-t botmixerrel krémesítettem, majd hozzáadtam a cukrot és a xylitol-t, a tojást, végül a tejszínt és még egy-két percig tovább (magas fordulaton) habosítottam. Beletettem a grízt is és húsz percet állni hagytam.

A hideg tésztát kinyújtottam, vékonyan kivajazott flan formába (24 cm Ø) illesztettem, villával megszúrkáltam és elősütöttem (blind bake), 180 °C, 10 perc.

Miután a forma kissé kihűlt, beleöntöttem a grízes-tejszínes túrót és sárgabarackkal díszítettem (a cikkeket 3-4 részre vágtam), és visszatettem a sütőbe, majd készre sütöttem. Hagytam egy kicsit meghűlni, majd szeleteltem. Könnyű, nyári, a baracktól enyhén savanykás túrós desszert.

apricot-cheesecake

5 comments:

Éva said...

Nagyon guszta !Biztos nagyon finom a túró meg a barack együtt nagyon finom lehet!

Kati said...

De szép, nagyon finom lehet, hisz csak finomságok kerültek bele.

Agni said...

Jujujjjjj ez nagyon nekem való!!!!

Petra said...

Nagyon szép lett! A túrós sütikben azt szeretem, hogy bármilyen gyümölccsel finomak, és nem tömények.
Barackkal is tök jó lehet.

Anazar said...

Éva, köszönöm, a túró és a barack remek párost alkotnak!

Kati, köszönöm, így igaz ;-)

Ágni, egészségedre!!

Petra, köszönöm, igen, könnyed kis desszert, semmi esetre sem tömény :-)