Monday, March 26, 2012

Áfonyás-diós palacsintatorony

layered-wholemeal-pancakes
Áfonyalekvárral és durvára tört dióval rakott,
teljes kiőrlésű búzalisztől készült palacsinta

A korábbi (vékonytésztás) mazsolás-túrós palacsinta tésztájában most teljes kiőrlésűre (Doves Farm Organic Fine plain Wholemeal flour) cseréltem a lisztet. Egy-egy szűk merőkanálnyi adagokban kisütöttem a palacsintákat (a serpenyőt egy-egy csepp olajjal, az ecset végét épp csak belemártva, kentem ki). Két tányér között 'gyűjtöttem' (hogy langyosak maradjanak és ne száradjanak ki) a kisült palacsintákat.

Miután a tészta elfogyott és az összes (12 db) kisült, az első palacsintát leterítettem, vékonyan (!!) megkentem feketeáfonyás lekvárral (ST. DALFOUR Wild Blueberry) és meghinettem kevés zúzott dióval. Minden réteggel így jártam el, sőt, a tetejét is lekvároztam és dióztam.

wholemeal-thin-pancakes
Teljes kiőrlésű palacsintatészta hozzávalók:
300 ml teljes tej
1 db tojás
csipet só
egy-két csipet szódabikarbóna
1 tk. finomítatlan nádcukor
1 csipet fahéj
1 ek. szőlőmagolaj
100 g teljes kiőrlésű búzaliszt


• Doves Farm Organic Plain Wholemeal Flour
INGREDIENTS: Wheat (organically grown). Stone ground very finely.
100% wholemeal. Unbleached.

• St. Dalfour Wild Blueberry High Fruit Content Spread
INGREDIENTS: Wild Blueberries (50%), Unsweetened Grape Juice Concentrate, Gelling Agent (Pectin). No Added Sugar. Sweetened
only with fruit juice concentrate.


wholemeal-thin-pancake-tower

7 comments:

Éva said...

Nagyon kívánatosra csináltad, szívesen elfogadnék most egy szeletkét!

trollanyu said...

Ha legközelebb rászánom magam palacsintasütésre mindenképpen ilyen ízesítéssel fogom elkészíteni. Palacsintát még nem próbáltam teljeskiőrlésű lisztből sütni,de fogom, miért is ne legyen sokkal egészségesebb.

marisz57 said...

Hasonlót én is szoktam készíteni. Szőlőmag olajat még nem használtam, a különféle lisztekkel most ismerkedek.
És áfonyalekvárom sincs, nálam nem marad meg az áfonyabokor.

Vicuska said...

Nagyon szeretem az áfonyalekvárt és a diós palacsintát!!!! Szerinted a Tiedből mennyit bírnék megenni? :D

Gizi said...

Guszta, és nagyon finom lehetett áfonyalekvárral. Már én is sütöttem teljes kiőrlésű lisztből, és nekem nagyon bejött, csak a férjemnek nem ízlett.:)

teller-cake said...

Nagyon jól néz ki! Én pont a múltkor sütöttem palacsintát teljes kiőrlésű lisztből, mert a sima BL55-ös elfogyott. Olyan finom volt mint máskor... .-)

Anazar said...

Éva, köszönöm. Szívesen meg is kínálnálak, mint mindig :-)

Trollanyu, nem kell tartani a teljes kiőrlésű liszt használatától palacsintatésztába, ugyanúgy viselkedik. Az arányokon sem módosítottam, tökéletes lett az elsőtől az utolsóig.

Marisz, ízlés szerint kerülhet rá bármilyen lekvár, amit szeretsz. Én az enyhén savanykásakat kedvelem jobban. A szőlőmagolajat meg lecserélheted napraforgóra (én ez utóbbit nem tartom itthon, az olívaolajat meg intenzívnek gondoltam bele).

Vicuska, gyere, gyere. Annyit sütök míg jól nem laksz ;-))

Gizi, köszönöm. Szerencsére férj nem reklamált, csak nézett a tányér után, hogy már üres?!?

Teller-cake, köszönöm. Nekem is nagyon tetszett, volt benne valami kis extra ;-)