Monday, March 26, 2012

Ököruszályleves

oxtail-soup-clear-broth
Illatos húsleves (erőleves) ökörfarkból

Hozzávalók:
4 db ökörfark rész
1 nagy fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
6 db zellerszár
1 vékonyabb szál póréhagyma
3 db sárgarépa
2 db burgonya
só, egész szemű bors
babérlevél
őrölt fűszerkömény
őrölt pirospaprika
szárított petrezselyemzöld
1 tk. Vega-Mix


Az ökörfark darabokat átmostam, átöblítettem és hideg vízben feltettem. Két-háromszor is lehaboztam. Fűszereztem: egészben hagyott hagyma, fokhagyma, póréhagyma, zellerszár. Beletettem a babérlevelet, enyhén sóztam, hozzáadtam az egész szemű borsot, az őrölt fűszerköményt és pirospaprikát meg a szárított petrezselyemzöldet és a Vega-Mix-szet.

Fedővel félig letakartam és bő egy-másfél órát gyöngyöztettem, lassú tűzön. Hozzáadtam az egészben hagyott sárgarépákat és további fél órát, negyvenöt percet finoman főztem, végül hozzáadtam a meghámozott, egészben hagyott krumplikat is.

Amikor a krumpli már megpuhult kiszedtem a hagymát, fokhagymát, zellerszárat, póréhagymát és babérlevelet. A húst és a krumplit-sárgarépát külön tányérra szedtem, a levest pedig átszűrtem. Még forrón tálaltam.

cooked-oxtail
Tipp: Aranyló csirkeleves, Csirkehúsleves,
Cуп с фрикадельками (orosz kapros húsgombóc leves),
Sopa de pollo con arroz (mexikói csirkeleves rizzsel);

2 comments:

Barbi konyhája said...

Jaj Anazar!
Mi mindig ezt esszük apával a kedvenc éttermünkben!!! Imádjuk!
Megkérdezem a hentestől van-e ökörfark részük!!! :)

Anazar said...

Barbi, remek kis leveske, igazán ízletes. Nálunk is lesz majd többször ;-)