Wednesday, March 14, 2012

Angyalbögyörő

angyalbogyoro-potato-dumplings
Vagyis pucuhaluska, ezúttal gombóc nélkül. Palágyban csak krumplihaluska ez is, mint a nyers krumplival készülő (savanyú kákosztás vagy túrós) krumplihaluska (sós ízvilágú), ez meg itt az édes krumplihaluska. Traskon angyalbögyörő vagy pucuhaluska néven futott gyerekkoromban.

Tört főtt krumpli, egy tojás, liszt és só - tészta

rolled-potato-dumpling-dough-sticks
Rudak, majd nudlik (a.k.a. bögyörő/pucu)

cutted-potato-dumpling-dough
Kifőz. Hideg vízbe kiszed, leszűr, olvasztott zsírral leönt, majd prézlivel (pirított gríz + cukor) leszór - helyett...

piritott-griz-prezli
...kifőz. Hideg vízbe kiszed, leszűr. Szárazon grízt pirít, tűzről lehúz, nagyobb kocka vajat beledob, ha már nem fortyog, enyhén megcukroz, bögyörőket beleforgat.

10 comments:

Emi said...

Nálunk Csíkban is angyalbögyörő.Nagymamám a mester benne:)Prézlivel és házi hecserli lekvárral.Nemrég nekem is eszembe jutott, megpróbáltam, de... nem nagyon lett olyan:(

Seffer Lilla said...

így még nem kóstoltam, nagyon ötletes!

Éva said...

Imádom akárhogy is hívod, finom nagyon! Guszta!

Tiffanylda said...

Nagyon édes ez az elnevezés!:) Én "bögyöllő"-nek ismerem, így tanultam és ha szilvás gombócot főztünk, abból a tésztából ilyen is volt mindig! Fincsi!:)

Anazar said...

Emi, a nagyik főztje már csak ilyen, le(köröz)főzhetetlen. Hiába láttad százszor is, hogyan készítik, nem lesz ugyanaz. Mi nem esszük lekvárral, csak prézlivel, de az a házi hecse most jöhetne rá!

Lilla, és nagyon finom! Ti hogy fogyasztjátok a krumplinudlit?

Éva, köszönöm. Remek kis étel ez!

Tiffanylda, igen, nálunk is fele gombóc, fele pucu ;-)))

Babette said...

Milyen jó, hogy a krumplis jellegű tésztákat ezerféle képpen lehet variálni attól függően ki, hol él, milyenek az ottani szokások!
Jó emlékezni:)

Gizi said...

Nagyon szerettem, a nagymama sokszor készítette. Már nem is tudom mikor ettem utoljára, de jó hogy eszembe juttattad.:)

marisz57 said...

Ilyet én is szoktam készíteni és núdlinak hívom.
Pirított morzsával és lekvárral tálalom az édes változatát, ha sós, akkor pedig paprikás vöröshagymával van nyakon öntve.

trollanyu said...

Imádom, de ezt e nevet még nem hallottam, nagyon jópofa:) Mi prézlisen, diósan, mákosan szoktuk enni. Ha gombóc volt, nálunk is volt mindig ez is. Manapság már inkább desszertképpen késztem.

Anazar said...

Babette, ahány ház(táj), annyi szokás, de így szép, ettől szép a régi magyar konyha :-)

Gizi, a nagyik bizony még tudtak egy egyszerű krumplis ételből is felséges fogást varázsolni. Manapság azért a krumpli magában már nem elég a bűbájhoz ;-)

Marisz, sósan még nem is hallottam ezt az ételt, nálunk ez mindig édes változatban szerepelt (sósnak ott volt a másik, a reszelt nyers krumplis haluska), de nagyon is el tudom képzelni a paprikás hagymát rajta.

Trollanyu, diót, mákot nem kóstoltam még hozzá (igaz lekvárt sem), de a kíváncsiságom úgyis meggyőz ;-)))