Thursday, March 22, 2012

Édesburgonya gnocchi tejszínes spenótban

sweet-potato-gnocchi-with-spinach
Gnocchi édesburgonyából tejszínes spenótba forgatva

A korábbi (tejszínes gombaszószos) gnocchi után kíváncsi voltam, milyen lehet édesburgonyából. Kísérőnek a spenótot választottam.

uncooked-sweet-potato
Az édesburgonyát meghámozam, felkockáztam és enyhén sós vízben puhára főztem. Leszűrtem, lecsepegtettem. Hagytam kihűlni.

cooked-sweet-potato
Áttörtem, sóztam, borsoztam, belekevertem egy tojást, majd kevesével adagoltam hozzá a lisztet. A sima burgonyágoz képest több lisztet vett fel (sokkal nedesebb volt az állaga). A 350 g-hoz legalább 250 g-ot (az utolsó 50 g teljes kiőrlésű).

uncooked-sweet-potato-gnocchi
A tésztát hengereltem, majd szeleteltem, vágtam. A gnocchikat most is reszelő a belső oldalával formáztam. Lobogó vízben dobtam.

Míg a tészta főtt, elkészítettem a spenótot. Átöblítetem, majd egy vastag aljú serpenyőben, fedő alatt megfonnyasztottam (1-2 perc). Enyhén sóztam, borsoztam, meghintettem 2-3 csipet Vega-Mix-szel, majd felöntöttem kevés tejszínnel, és áforratam.

A kifőtt gnocchit egyenesen a szószba (ki)szedtem, óvatosan átforgattam. Kevés reszelt sajttal tálaltam.

8 comments:

margit2 said...

Úgy látom, hogy nagyon sok finomság készül Nálad! ... Majd máskor is jövök nézelődni! :-)

Unknown said...

Ez nagyon finom lehet. Pont tegnap ültettem el a spenótot azt hiszem megvan hogy hogy készítem el az első adagot :)

Jutka said...

Ez nagyon nagyon guszta!!
Szivesen ennék belőle :)

Barbi konyhája said...

Édesburgonyát még sosem láttam, itt a környéken nem árulják. :( A spenótból is csak fagyasztott van, így csak ácsingózom egy ilyen tál étel után!!! :) Csodásan néz ki! :)

trollanyu said...

Az édesburgonya nagy kedvencünk, ez pedig istenien néz ki:)

Eszter said...

Húúú, de nagyon finom lehet!!

Seffer Lilla said...

Hmm, ez igazán érdekes recept! Tetszik nagyon!

Anazar said...

Margit, örülök, gyere bármikor!

Vikvi, jó kis házi spenót!! Gazdag termést kívánok!

Jutka, szívesen meg is kínálnálak ;-)

Barni, köszönöm. Remélem azért belefutszt egy-két édesburgonyába az idén :-)

Trollanyu, köszönöm.

Eszter, az volt! Remekük illik hozzá a spenót ;-)

Lilla, próbára fel! :-))