Monday, March 12, 2012

Gnocchi tejszínes gombával

cream-and-mushroom-gnocchi
Parmezános gnocchi petrezselymes-tejszínes gombaszószban

Hozzávalók:
300 g tört krumpli
150 g liszt
1 tojás
só, frissen őrölt bors
vaj, olívaolaj
1-2 ek. frissen reszelt parezán sajt
1 kisebb fej vöröshagyma
10-12 fej fehér gomba
csipet frissen reszelt szerecsendió
szárított petrezselyemzöld
2-3 ek. tejszín (double cream)


A krumplit meghámoztam, felkockáztam és sós vízben megfőztem. Leszűrtem, kihűtöttem, majd megtörtem.

Az áttört krumplit megsóztam, hozzáadtam a tojást és a lisztet, majd tésztává gyúrtam. Pár percig pihentettem.

gnocchi-dough-before-shaping
Az eredeti recept (lásd lent) még tojássárgáját is ír, de nem láttam szükségét. Sőt, az eredeti arányt követve a 135 g liszt kevésnek bizonyult.

Akár még magát a tésztát is fűszerezhetjük: fehér borssal, parmezánnal, szerecsendióval (dough video).

A henger alakú tésztát felszeleteltem, a szeleteket rudakká nyújotam a kezem/ujjaim segítségével, majd ezeket is felszeleteltem.

shaped-gnocchi-dough
A gnocchi formázásásoz sajtreszelőt használtam (shaping video), majd bő sós vízben kifőztem őket. Miután feljöttek a víz tetejére, egy-két percig főztem, majd próbát tettem. Vegül hideg vízbe kiszedtem, leszűrtem, lecsepegtettem.

Ötlet: A legjobb receptek TÉSZTA, Vince Kiadó

Az eredeti recept, hozzávalói:
45 dkg meleg, áttört burgonya
20 dkg liszt
1 tojás
2 tojássárgája

> A diónyi nagyságú gömböket villával meglapítjuk.

Egy nyeles serpenyőben kevés vajat olvasztottam, beleforgattam a kifőtt gnocchit, meghintettem reszelt parmezánnal, óvatosan átforgattam. Tejszínes-gombás szósszal tálaltam.

sliced-mushrooms
A tejszínes-gombás szószhoz a vékonyra felszeletelt vöröshagymát kevés olívaolajon világosra pirítottam, hozzáadtm a felszeletelt fehér gombát. Fedő alatt puhára pároltam. Fűszereztem: só, frissen őrölt bors, szárított petrezselyemzöld és frissen reszelt szerecsendió. Végül hozzáadtam a tejszínt és összeforraltam.

7 comments:

Adél said...

Nagyon guszta ezzel a gombás mártással.

Éva said...

Guszta és nagyon finom tud lenni! Pár nappal ezelőtt csináltam én is, most ismerkedtem a tészta készítésével és pont gombás szószt készítette hozzá.

teller-cake said...

Ez nagyon jól néz ki! Imádom az ilyen gombaszószos tésztácskákat! :-)

Seffer Lilla said...

Hogy én mennyire szeretem a gnocchit...:) Csinálok is gyorsan holnap ebédre.

Kati said...

Ilyet se ettem még, de nagyon jól hangzik:)

Emi said...

Óóóó nyamm, most rögtön jöhet!!

Anazar said...

Aleda, köszönöm.

Éva, remekül illik hozzá a gomba meg a tejszín ;-)

Teller-cake, köszönöm.

Lilla, ki nem!? Gnocchira fel! :-))))))))))

Kati, ha egyszer kipróbálod, gyakori vendég lesz nálatok (is).

Emi, küldenék, de elfogyott ;-)