Wednesday, March 28, 2012

Mandulás-étcsokoládés zabkeksz

wholemeal-almond-oatmeal-cookies
Teljes kiőrlésű zabpelyhes keksz,
mandulával és csokoládéval ízesítve

A (teljes kiőrlésű) zabkeksz receptjét felhasználva, a diót és a mogyorót mandulára cserélve, a végén olvasztott étcsokoládéval megcsorgatva készült ez az enyhén édes, omlós keksz, minimális (finomítatlan nád)cukor felhasználásával.

Hozzávalók (20-22 db-hoz):
100 g teljes kiőrlésű búzaliszt
75 g zabpehely
50 g mandulaforgács
fél tk. sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
1 csipet őrölt fahéj
csipet só
2 ek. finomítatlan nádcukor
100 g vaj
1 db tojás


almond-flakes
A mandulát, ahogy a zabpelyhet is, megtörtem (a nyújtóm végének segítségével, de mozsárban is megfelel), mielőtt a teljes kiőrlésű liszthez kevertem volna.

A tészta összeállítását, pihentetési idejét és szaggatását lásd korábban, a kiinduló zabkeksz receptnél.

wholemeal-biscuits-with-dark-chocolate
Miután kisültek, rácsra szedtem, teljesen kihűtöttem, majd vízgőz felett megolvasztott étcsokoládéval (85%) megcsorgattam.

Green & Black's Organic Dark Chocolate (cocoa solids 85%) INGREDIENTS: organic cocoa mass, organic cocoa butter, organic fat-reduced cocoa powder, organic raw cane sugar, organic vanilla extract.

almond-oatmeal-wholemeal-biscuits
Tipp: Feketeribizlis zabfalatok, Hárommagos (sós keksz);

5 comments:

Seffer Lilla said...

Jaj, ez nagyon finom lehet! Szuper!

trollanyu said...

A másik zabkekszed is nagyon tetszett, de ez is szuper, a mandulával talán még finomabb.

wanna said...

Nagyon tetszik! Meg kéne sütnöm :)...

Zitus said...

Naaaaa neeeee:D:D:D
Újabb keksz:D:D:D
Mi lesz így velem???:D

Anazar said...

Lilla, de még milyen finom!!

Trollanyu, ízre talán kissé 'visszafogottabb', mint a dió-mogyoró kombináció.

Wanna, meg ám!

Zitus, remek alapanyag a(z első) teljes kiőrlésű zabkeksz tésztája, lehet vele játszadozni. Már kis is találtam egy még újabb ízvilágot :-D))))