Monday, March 05, 2012

Pirított diós túrógombóc

piritott-dios-turogomboc
'Prézlinek' nálam nem zsemlemorzsa, hanem pirított gríz a klasszikus. Ez kerül (nem más!!) pl. az imádott derelyére vagy a pucuhaluskára (a.k.a. szilvás gombóc), de túrógombócra is kiváló.

Prézli helyett pedig édesített darált mákba vagy dióba is forgattam már túrógombócot. A pirított mandulaforgácsos változat után jött az ötlet, hogy a prézlinek szánt diót előbb (szárazon) megpirítom, majd darálás helyett csak megtöröm, pl. a nyújtó végével, majd enyhén édesítem, és ez lesz a 'prézlim'. Formázni ezúttal is kanállal formáztam.

9 comments:

marisz57 said...

Hogy te mennyit kísérletezel az ételekkel! Jó dolgokat találsz ki.
Nálam pedig a grízes tészta készül prézlivel. A férjem nem is tudja, hogy nem grízes tésztát eszik.
Képtelen vagyok grízt pirítani úgy, hogy ne legyen ropogós!

Seffer Lilla said...

Nagyon szeretem a túrógombócot. A saját részemre sosem teszek prézlit, hanem eperpüré kerül rá helyette...:) A Te verziód is nagyon tetszik, azt hiszem ki is próbálom.

Kati said...

De rég ettem turógombócot, és így dióval sosem, de a pergelt dió nagyon finom:)

Babette said...

Mifelénk nagy divat a darált dióban forgatás. faluhelyen máig így készítik.

Édeskonyha said...

Tényleg jó lehet a dióba forgatás, legközelebb feldobom vele a prézlit :)

mellissina2 said...

Nálunk is a grízes tészta prézlis,és mindig leforrázom a prézlit,mert akkor nem lesz olyan száraz.A túrógombócot is leforrázott prézlivel készítem. Finom könnyűnek látom a gombócot.

Emi said...

Tisztára csábító! Pirított dió... nyamm:))

Tiffanylda said...

Szerintem is jó ötlet a dió, legközelebb kipróbálom!
A dara és a morzsa között úgy gondolom, hogy óriási a különbség! Ízlésfüggő.

Anazar said...

Marisz, szeretem (ki)próbálgatni a lehetőségeket, változatokat, variánsokat. Szeretek újítani ;-)

Lilla, eperpürével remek lehet! Majd számolj be, hogy ízlett a pirított diós változat :-)

Kati, a túró és a dió, a pirított különösen finom páros!

Babette, szuper. Mamánál a prézli csak és kizárólag pirított gríz volt, a dió már inkább extra 'feltét' lehetett volna.

Édeskonyha, kíváncsian várom a véleményed.

Mellissina, a grízes tészta számomra ismeretlen volt gyerekkoromban, az egyetemi menzán lettünk bemutatva egymásnak ;-)) Gondolom a grízet (prézlit) pirítás után forrázod. Jó ötlet tésztához, forrázva. Igen, a túrógombócot könnyűknek szeretem, nem úgy, hogy megáll benne a villa félúton (mint a menzákon volt annak idején) ;-P

Emi, pompás ízt kölcsönöz :-))

Tiffanylda, bizony, ízlés dolga, ahogy mondod. A morzsához azóta sem sikerült hozzászoknom. Kíváncsian várom, hogy ízlik majd a darált diós változat ;-)