Tuesday, March 13, 2012

Póréhagymás-fetás rakott lazac spenóttal

salmon-bake-with-leek-spinach-feta
Lazac és spenót, a (sokszor) nyertes páros! Úgy illenek egymáshoz, mint friss kenyérhez a puha vaj. A korábbi spenótos rakott lazac-ot szénhidrát(keményítő)-mentesítettem, kiiktattam belőle a burgonyát. Helyette az illatos póréhagymát használtam. A két zöld(ség) közé sütöttem a halat, a tetejét pedig fetával ízesítettem.

Hozzávalók:
2 vékony szál póréhagyma
200 g lazacfilé
240 g friss speótlevél
2 db tojás
só, frissen őrölt bors
szárított petrezselyemzöld
1 csapott tk. Vega-Mix
60 g feta sajt


A felkarikázott póréhagymát egy vastag aljú serpenyőben, kevés vajon megfonnyasztottam, épp csak összeesett, de színét nem veszítette el. Kiszedtem, majd egy kisebb tűzálló tál aljára leraktam.

Az átöblített, lecsepegtetett friss spenótot 2-3 percig pároltam a serpenyőben, fedő alatt. Összeesett, kiszedtem.

A kockára vágott lazacfilét a spenót visszamaradt levén, fedő alatt szintúgy 2-3 percig (épp csak elvesztette az élénk, nyers színét) pároltam. Kiszedtem, és a póréhagymára raktam.

Beborítottam a spenóttal, és meghintettem a felmorzsolt feta sajttal.

A tojást kézi habverővel felvertem, sóztam, borsoztam, meghintettem Vega-Mix-szel és szárított petrezselyemzölddel, majd a fetás spenótra öntöttem.

200 °C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.

layered-salmon-with-leek-spinach-feta
Tipp: Hozzávaló: lazac

6 comments:

teller-cake said...

Küldhetnél nekem ebből is egy virtuális szeletet! :-)
Nézz be hozzám, van a számodra valamim! :-)

Anazar said...

Teller-cake, nyisd az ablakot ;-))

Nagyon szépen köszönöm a Kommentek blog-díjat!!

Petra said...

Nagyon tetszik! Imádom a lazacot és a spenót remekül passzol hozzá. A virtuális szelet nekem is jöhetne. :)

Anazar said...

Petra, fényposta segítségével továbbítottam a küldeményt ;-)

Beastie said...

Ebből a két nagyszerű receptből gondoltam tovább egy harmadikat, túróval és lazac nélkül... mindjárt megsül. Köszi az ötletet.

Anazar said...

Beastie, örülök, hogy segíthettem ötletelni. Nálam is épp tegnap készült el egy harmadik variáció rakott lazacra ;-))