Thursday, March 15, 2012

Mazsolás-tejszínes túrókrémmel töltött palacsinta

crepe-filled-with-sweetened-cottage-cheese
Tejszínkrémes mazsolás túróval töltött illatos palacsinták

A palacsintát leginkább 'pucéran' (azaz magában) ettem gyerekkoromban, de egy-egy (vagy időnként több) finom kapros-túrósnak biz nem tudtam ellenállni. Szép élénk tojássárgájával és aromás vaníliás cukorral elkevert friss, házi tehéntúró, meg üde, illatos kapor!!

Rég volt töltött palacsinta. A lengyel túróval való jól sikerült ismerkedésből (Savijača, Krumplihaluska, Rakott Rétes) barátság lett, nem volt kérdés, túróval töltött palacsinta lesz a soros. Két kedvencemet, mazsolát és tejszínt adtam a remek lengyel túróhoz.

Hozzávalók (10 db palacsintához):
300 ml tej
1 db tojás
1 ek. szőlőmagolaj
100 g liszt
csipet só
egy-két csipet szódabikarbóna
1 tk. finomítatlan nádcukor


Túrókrémhez:
275 g tehéntúró
csipet só
1 tk. finomítatlan nádcukor
1 nagy marék mazsola
100 ml tejszín (double cream)


A mazsolát leforráztam, lecsepegtettem. A túrót villával áttörtem, csipet sóval ízesítettem. Hozzáadtam a kinyomkodott, kihűlt mazsolát, enyhén megcukroztam (nem kell sok, hiszen a mazsola eleve jó édes), majd beleforgattam a felvert tejszínhabot.

A kisütött palacsintákat (tányér alatt pihentek, míg meg nem sült az összes, és el nem készült a töltelék) megtöltöttem és feltekertem. Olyan gyorsan fogyott el a tíz, mintha nem is álltam volna a tűzhely felett egy percet sem!

fresh-cream-sultanas-cheese-filled-crepes
Tipp: Csokoládéfagylaltos palacsinta, Sárgabarackos palacsinta,
Írós palacsinta, Írós-zabpelyhes palacsinta,
Banános palacsinta, Juharszirupos-mazsolás palacsinta,
Pancake Day Pancakes, Fluffy pancakes, Vaníliás palacsinta,
Joghurtos gofri, Zabpelyhes gofri;

11 comments:

nempiskóta said...

Nagyon étvágygerjesztő!:)

Seffer Lilla said...

Hú, de szeretem!

Emi said...

Meghiszem, hogy gyorsan elfogyott! Nem is lehet neki ellenállni! Nagyon guszta már csak a címet olvasva is. Tovább meg már... nyami:)

teller-cake said...

Hűha, túrós palacsinta tejszínnel..? Na, én nem utasítanám vissza! :-)

Elisabeth said...

Nagyon guszta és finom a turós palacsintád, pláne mazsolával és tejszinnel...yumm!
xoxo

Barbi konyhája said...

A kedvencem, imádom!!! :)))

Anazar said...

Nempiskóta, köszönöm :-)

Lilla, azt hiszem nem vagyunk egyedül ;-))

Emi, köszönöm. Remek trió a túró-mazsola-tejszín!

Teller-cake, megkínálhatlak?

Elisabeth, köszönöm ;-)

Barbi, jól láttam, hogy nem vagyunk egyedül Lillával ;-D))

Csilla said...

Mazsolás- tejszínes- túrós! nagyon guszta, és fincsi!! :)))

Anazar said...

Csilla, köszönöm. Újabb adag a láthatáron ;-))

Unknown said...

this looks so delish!

Anazar said...

Thanks Mochachocolata Rita, it not just looks... but it is ;-))))