Thursday, March 08, 2012

Salmon cakes - Lazacpogácsa

salmon-leek-cakes
Illatos, omlós lazacpogácsa póréhagymával, zellerszárral

Hozzávalók:
1 db nagy burgonya (250-300 g)
200-240 g lazacfilé
1 vékony szál póréhagyma
1-2 db zellerszár
só, frissen őrölt bors
kevés liszt
kevés olaj (sütéshez)


A krumplit meghámoztam, felkockáztam és enyhén sós vízben megfőztem (héjában is meg lehet főzni). Leszűrtem, majd megtörtem. Hagytam kihűlni.

A lacazfilét lassan gyöngyöző vízbe engedtem és pár percig finoman főztem (poach), épp csak elveszítette élénk, nyers pink színét. Kivettem, lecsepegtettem, és hagytam kihűlni.

A póréhagymát hosszában félbevágtam, majd a feleket két-három részre, és vékonyan felszeleteletem. A zellerszárat is hosszában 2-3 csíkra vágtam, majd ezt is vékonyra szeleteltem.

salmon-cake-patties
A megtört krumplihoz adtam a villával áttört lazacot. Fűszereztem kevés sóval, frissen őrölt borssal, majd belekevertem a ropogós zöldségeket. Átdolgoztam, hogy mindenből jusson mindenhová.

A 'tésztából' a markomban elférő gombócokat szakítottam ki, majd lisztes kézzel meglapítottam.

Egy vastag aljú serpenyőt szárazon felforrósítottam, csak egy egész vékony réteg szőlőmagolajat csorgattam bele, majd a pogácsák mindkét oldalát aranybarnára sütöttem.

Zöldsalátát és párol zöldbabot kínáltam mellé.

[i] Zsírpapír között hűtőszerkényben tárolható, hogy később vagy másnap frissen süssük ki, akár sütőben is (ez esetben kevés olajjal kenjük meg).

salmon-cakes
Inspiration: 101 Fish & Seafood Dishes; Tipp: Hozzávaló: lazac

6 comments:

Gizi said...

Nagyon finom lehetett, én biztosan nagyon tudnám szeretni. Imádom a lazacot, csak sajnos itt nálunk nagyon drága, és nem is lehet mindenhol beszerezni. Elmentem a receptet, és mindenképpen kifogom próbálni.:)

Elisabeth said...

Igazán mondhatom hogy ez a finom Salmon Cakes...angolos, és nem Amerikai, mert mi kennyér vagy zsemlye morzsával, piros paprika, fokhagyma, és ujhagymával izesitjük és még bele kerül egy tojás is.
Nagyon guszta és finomnak néz ki, legközelebb én is igy ki próbálom!

Melléje még kerül a majonézes mustár, ketchupos szósz a mártogatásra. Ha jól vissza emlékszem, te kommentáltál nálam...sorry, hogy nem válaszoltam akkor vissza. Sokszor el felejtek válaszolni, és utána már egy másik postnál tartok!

Seffer Lilla said...

Már megint lazac-megint egy újabb finomság, és én még mindig nem vettem...:( Már nagyon itt lenne az ideje!

trollanyu said...

Ez nagy kedvencem nekem is:) Én is kb annyi lazacot szoktam bele tenni, mint a krumpli. Más hallal, például cod-dal is finom, de a lazacos a kedvencem:)És hozzá a zöldfűszerek, nyami:)

Emi said...

Imádnivaló! Kipróbálandó! Jaj de guszta! Lazac... lazac...

Anazar said...

Gizi, örülök, hogy kipróbálod. Nem fogod megbánni ;-))

Elisabeth, a mártogatós amerikai változat is jól hangzik! Kíváncsian várom, hogy ízlik majd ez a változat :-)

Lilla, lazac bizony, már megint :-D)))) Lazacra fel!

Trollanyu, nekem is a lazacos fish cakes a nyerő, bár a többi sem rossz :-)

Emi, lazac nélkül nem megy, becsúszik heti két-háromszor...