Monday, March 05, 2012

Tárkonyos csirkeragu leves

tarkonyos-csirkeragu-leves
Szaftos csirkecomb falatkák gazdag zöldséges alappal, ami ezúttal a klasszikus sárgarépa-petrezselyem-zöldborsó hármas helyett az illatosabb, aromásabb sárgarépa-zellerszár-póréhagyma.

Hozzávalók:
400 g filézett csirke felsőcomb
1 nagy fej vöröshagyma
2 szép szál sárgarépa
2-3 db zellerszár
1 vékonyabb szál póréhagyma
só, frissen őrölt bors
szárított tárkony
szárított petrezselyemzöld
őrölt fűszerkömény
őrölt pirospaprika
1 tk. Vega-Mix
szárított oregánó
1-2 csipet chilipehely
babérlevél
3 dl tejföl


A vöröshagymát apróra felkockáztam és kevés olívaolajon világosra pirítottam. Hozzáadtam a felkockázott csirkecombot, majd fedő alatt, időnként átkeverve bő fél órát puhítottam, főztem, pároltam.

ragout-soup-base
Levettem a fedőt, fűszereztem: őrölt pirospaprika, őrölt fűszerkömény, só, frissen őrölt bors, Vega-Mix, szárított tárkony, petrezselyemzöld, oregánó, chilipehely, végül beletettem egy babérlevelet. Visszatettem a fedőt és további 10-15 percig főztem a szaftban.

Hozzáadtam a felkockázott sárgarépát és a zellerszárat, felöntöttm kevés hideg vízzel, majd miután felforrt, fedő alatt 6-8 percig finoman gyöngyöztettem.

Hozzáadtam a felkockázott póréhagymát is, felöntöttm vízzel és további 5-6 percig főztem alacsony lángon, hogy a póréhagyma is megpuhuljon.

A tejfölhez kevés forró levest adtam, simára kevertem, majd a leveshez öntöttem. Finoman átforraltam. Az illatos levest tányérba szedtem, mellé citromkarikákat tálaltam.

Tipp: Tárkonyos pulykaragu, Tárkonyos raguleves bárányból,
Csupa zöldség tárkonyos raguleves, Tárkonyos zöldbableves;

4 comments:

Kati said...

Ez a változat is finom lehet:)

Barbi konyhája said...

Kedvenc leveseim egyike, de én is az első verziót szoktam készíteni, azt hiszem legközelebb a sárgarépa-zellerszár-póréhagymást is kipróbálom!! :)

trollanyu said...

Nekem tetszik, hozzám ez is közel áll:) A póréhagymát különösen kedvelem.

Anazar said...

Kati, egy kis változatosság ;-)

Barbi, csak ajánlani tudom a sárgarépa-zellerszár-póréhagyma triót!

Trollanyu, éljen, éljen a póréhagyma, (a zellerszárral együtt) nagy kedvencem ;-)