Sunday, June 15, 2014

Mediterrán lecsó

ratatouille_Mediterranean_style
Mediterránosra fogott ratatouille

Ha lúd, legyen kövér alapon, mediterránosítottam egy nagyot ezen a Nizzából származó, hagyományos mediterrán ételen. Ketféle olajbogyóval és aszalt paradicsommal pezsdítettem fel, Konyhatündéresre fűszerezve. Micsoda remek fogás lett belőle!!

olives_and_sundried_tomato

Kell hozzá:
10-12 db kisebb vöröshagyma
2-3 ek. kókuszolaj
2 nagy gerezd fokhagyma
4 db kápia paprika
4 db hosszú zöld paprika
4 db cukkini
1 db padlizsán
2 marék zöldbab
400 g paradicsom (santini)
kevés friss gyömbér
1-1 tk. szárított rozmaring, majoránna, kakukkfű és oregánó
1-2 csipet kősó (Himalayan rock salt)
1 db babérlevél
1 db kardamom
1-1 tk. egész koriandermag, kumin, kömény és mustármag
késhegynyi őrölt gyömbér és kurkuma

santini_tomatoes

A vöröshagymát nyolcadoltam, és egy nagy lábasban átpirítottam a forró kókuszolajon. Hozzáadtam a babérlevelet, kardamomt, koriandermagot, kumint, köményt és mustármagot, a vékonyra szeletelt gyömbért, majd a fokhagymát. Kavargatva átpirítottam. Hozzátettem a felkarikázott kétféle paprikát, a feltördelt babot. Finoman összeforgattam. Beborítottam a vékonyra szeletelt padlizsánnal. Fűszereztem szárított zöldekkel, sóval.

ratatouille_with_olives

Rátettem a vékony szeletekre vágott cukkinit, majd a negyedelt santini paradicsomokat. Megszórtam magozott fekete olajbogyóval. Ráhelyeztem
3 nagy zöld olajbogyót és 4 szárított paradicsomot. Meghintettem őrölt gyömbérrel és kurkumával. Felöntöttem egy kevéske vízzel. Rátettem a fedőt és miután felforrt, alacson lángon 25-30 percet pároltam. Nem kavartam, csak egyet-egyet ráztam alatta.

Mediterranean_ratatouille

Tálalás előtt kivettem a babérlevelet és a kardamomt. Illatos, enyhén fűszeres basmati rizst kínáltam hozzá. Jó étvágyat!

Tipp: Okrás ratatouille, Fűszeres basmati;

No comments: