Thursday, June 12, 2014

Okrás ratatouille

okra_ratatouille
Ratatouille, másképp...

Ismét Mr.Z adott ihletet. Pompás ratatouille-val traktált, amit a saját konyhámban is el akartam készíteni, Konyhatüdéres csavarral...

A padlizsánt okrára cseréltem, a klasszikus fűszereket (borsikafű, majoránna, rozmaring, kakukkfű, oregano) pedig okrához illőre igazítottam.

Kell hozzá:
5-6 db kisebb vöröshagyma
2-3 ek. kókuszolaj
2-3 gerezd fokhagyma
2 db kápia paprika
2 db cukkini
2 nagyobb marék okra
2 nagyobb marék paradicsom (santini)
kevés friss gyömbér
1 tk. szárított rozmaring
1-2 csipet kősó (Himalayan rock salt)
1 db babérlevél
1 db kardamom
fél-fél tk. egész koriandermag, kumin és kömény
késhegynyi őrölt gyömbér és kurkuma


okra_sliced

A megtisztított vöröshagymát nyolcadoltam, majd egy nagyobb lábasban
a forró kókuszolajban átpirítottam. Hozzáadtam a fokhagymát, a babérlevelet, a kardamomt, a koriandermagot, kumint és köményt, valamint a vékonyra szeletelt gyömbért. Kavargatva átpirítottam. Hozzátettem a felkarikázott paprikát és okrát. Finoman átkavartam.

okra_ratatouille_base

Beborítottam a szép vékonyra szeletelt cukkinivel, fűszereztem kevés őrölt gyömbérrel és kurkumával, meghintettem sóval. Rátettem a negyedelt santini paradicsomot. Felöntöttem egy kevés vízzel, végül meghintettem rozmaringgal. Rátettem a fedőt és alacson lángon 15-20 percet pároltam. Nem kavartam, hogy ne törjön, csak egyszer-egyszer megrázogattam alatta a lábast.

Tálalás előtt kivettem a babérlevelet és a kardamomt. Illatos, enyhén fűszeres basmati rizzsel kínáltam. Jó étvágyat!

rice_with_lentil_and_quinoa

No comments: