Saturday, June 28, 2014

Polenta

savoury_polenta
Finomszemű kukoricadara melegen, pirított hagymával

A szinte búzadara (gríz) finomságú kukoricadara polenta névre hallgat, amiből szép, krémes kását lehet főzni. Állagra majdhogynem selymes. Nekem továbbra is jobb ízű a durvára őrölt kukoricadarából készült zsámiska, aminek van tartása, intenzívebb íze. Ám hidegen ez sokkal jobban formázható. Kiszaggatva, szeletelve, megpirítva, grillezve, sütve mutatós köretet eredményez.

Kell hozzá:
1 pohár polenta
3-4 pohár víz
1 csipet kősó (Himalayan rock salt)


A vizet felforraltam, beleöntöttem a polentát, hozzáadtam a csipet sót, majd mérsékeltem alatta a tüzet és alacsony lágon fél órá át finoman gyöngyöztettem. A vége felé állandó kevergetést igényel.

Még forrón tányérra szedtem, rátettem fél tk. kókuszolajat és a közepére halmoztam a pirított hagymából.

A pirított hagymához a vöröshagymát szép vékonyra felszeleteltem, 1 ek. kókuszolajon meg-megkevergetve világosra pirítottam, meghintettem fél tk. őrölt pirospaprikával és 1-2 csipet őrölt fűszerköménnyel, majd még egy-két percig hagytam a tűzön. Melegen tartottam, amíg a polenta elkészült.

No comments: