Sunday, June 29, 2014

Zöldségröszti spenótkrémmel

vegan_veg_rosti
Vegán zöldséges röszti krémes spenóttal, fűszeres rizzsel

Kell hozzá:
1 kisebb fej vöröshagyma
2-3 gerezd friss fokhagyma
1 nagyobb cukkini
1 nagyobb sárgarépa
1 kisebb szál póréhagyma
1 csipet kősó (Himalayan rock salt)
1 ek. őrölt lenmag
őrölt kumin, gyömbér, kurkuma (ízlés szerint)
kókuszolaj

1 nagyobb zacskó fiatal spenót
1 kisebb fej vöröshagyma
2-3 gerezd friss fokhagyma
1 kisebb szál póréhagyma
1 csipet kősó (Himalayan rock salt)
őrölt gyömbér, kurkuma (ízlés szerint)


>> fűszeres basmati

A zöldségrösztihez a megtisztított fokhagymát és vöröshagymát fokhagymanyomón átnyomtam. Ráreszeltem a cukkinit meg a sárgarépát. Hozzákevertem a vékonyra felszeletelt póréhagymát. Adtam hozzá 1 ek. olvasztott kókuszolajat. Fűszereztem. Az őrölt lenmagot elkevertem 3 ek. vízzel, majd a zöldségmixhez öntöttem. Átkevertem, majd negyed órára betettem a hűtőszekrénybe, hogy összeérjen.

A penótot alaposan átmostam, lecsepegtettem. A vöröshagymát apróra felkockáztam, és kevés kókuszolajon megfonnyasztottam. Rádobtam az áttört fokhagymát és a vékonyra felszeletelt póréhagymát. Fűszereztem. Rádobtam a spnótot, rátettem a fedőt, és 5-7 percig pároltam, majd botmixerrel krémesítettem. Szép zöld, sűrű krémet kaptam. Tálalásig melegen tartottam.

A zöldségmixet evőkanállal forró serpenyőbe szaggattam (kevés kókuszolajjal az alján), enyhén meglapítottam, majd 2-3 percig sütöttem, azután óvatosan megfordítottam, és a másik oldalát is megpirítottam.

Az egyik tálalási mód, hogy a rösztit, a spenótkrémet és a rizst is külön tálaljuk. A másik, hogy egy mélyebb tányér aljára tesszük a meleg spenótkrémet, a közepébe a rizst, majd köré a zöldségrösztit. Jó étvágyat!

veg_rosti_with_rice_and_spinach

No comments: